رسیدگی ماهانه 800 تا یک‌هزار پرونده در دادسرای دماوند/ دماوند تاکنون پایگاهی برای گروه‌های خرابکاری نبوده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از رسیدگی ماهانه به 800 تا یک‌هزار پرونده در دادسرای این شهرستان خبر داد و گفت: دماوند تاکنون پایگاهی برای گروه‌های خرابکاری نبوده و کمترین آسیب را داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رحیم رستم‌پور در خصوص میانگین تعداد پرونده‌های وارده به دادسرای شهرستان دماوند اظهار کرد: در این خصوص، شهرستان دماوند وضع مطلوبی را نسبت به دیگر شهرستان‌های استان تهران دارد.

وی ادامه داد: البته وضع ممتازی را داریم، اما این وضع مطلوب نیست و میانگین رسیدگی به پرونده‌های وارده در ماه به دادسرای دماوند، 800 تا یک‌هزار پرونده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با بیان اینکه این آمار نسبت به جمعیت شهرستان دماوند مناسب نیست، گفت: این آمار تنها نسبت به شهرستان‌های دیگر کمتر است و وضع ممتازی را دارد؛ در این خصوص، باید تلاش کنیم که تعداد پرونده‌ها کمتر شود و مناسب با شأن مردم باشد.

رستم‌پور تصریح کرد: با توجه به قدمت و پیشینه شهرستان دماوند، می‌طلبد که تعداد پرونده‌های وارده به دادسرا و دادگاه کمتر باشد و امیدواریم با کمک مردم و رسانه‌ها در آگاه‌بخشی و اطلاع‌رسانی به این هدف دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون گروهک‌های خرابکاری یا تروریستی در این شهرستان وجود داشته‌اند یا خیر اظهار کرد: دشمنی افراد با ما آشکار است و آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنند که هر جا می‌تواند به نظام و حکومت ما ضربه بزنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند ادامه داد: اما این جای خرسندی دارد که فرزندان همین مردم به خواب نرفتند، بیدار هستند و در صحنه حضور دارند و با هر کسی که بخواهد در این حوزه کمترین خدشه‌ای به این امنیت بزند، برخورد قاطعی می‌کنند.

رستم‌پور افزود: خوشبختانه تاکنون شهرستان دماوند مرکزی برای اینگونه گروهک‌ها یا افراد نبوده و نیست و هیچ‌گاه مشاهده نکردیم که آنها بتوانند از این شهرستان به عنوان یک مرکز و پایگاهی برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه، مردم در این حوزه حساس هستند و هر موقع احساس کردند که ممکن است تا کوچک‌ترین ضربه‌ای به نظام و کشور وارد شود در صحنه حضور داشتند و پای کار بوده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند اضافه کرد: وقتی احساس مسؤولیت وجود داشته باشد، بیشتر مشکلات را می‌توان برطرف کرد و در این حوزه در هفت سال گذشته که خدمت مردم شهرستان دماوند هستم، خوشبختانه کمترین پرونده‌ها و آسیب‌ها را داشته‌ایم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا