کسب بیش از 30 رتبه و مقام برتر توسط دانش آموزان دماوندی در مسابقات استانی و کشوری/ افزایش 5.1 درصدی قبولی دانش‌آموزان مدارس دماوند در امتحانات نهایی خردادماه سال 95

4369708_119معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از کسب بیش از 30 رتبه و مقام برتر استانی و کشوری در مسابقات و همایش‌ها توسط دانش آموزان مدارس این شهرستان در سال تحصیلی 95- 94 خبر داد و گفت: دانش‌آموزان مدارس شهرستان دماوند در امتحانات نهایی سال سوم نظری خردادماه سال 95 افزایش 5.1 درصدی قبولی داشتند.

معصومه محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان شهرستان دماوند در سال تحصیلی 95- 94 در حوزه آموزش، به معرفی مقامات استانی و کشوری اظهار کرد: دانش‌آموزان شهرستان دماوند در 6 ماه دوم، موفقیت‌های بسیاری کسب کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به رتبه اول کنکور سراسری در سال 94، رتبه‌های اول، دوم، سوم و پنجم استانی در آزمون پیشرفت تحصیلی در مقطع متوسطه اول و دوم، ارائه مقاله برتر در همایش استانی با موضوع نجوم در منطقه ری ناحیه 1 اشاره کرد.

وی افزود: همچنین کسب رتبه استانی در همایش زیست فناوری در اسلامشهر، راه‌یابی دانش‌آموزان به جشنواره جابر بن حیان، راه‌یابی چهار نفر هنرجو در مسابقات علمی- عملی استان و دو نفر به مرحله تئوری کشوری در فنی حرفه‌ای و چهار نفر به مرحله کشوری از دیگر موفقیت‌هایی است که می‌توان از آن نام برد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: در رشته زراعی- باغی، هنرجویی از هنرستان کشاورزی شهید رجایی، رتبه سوم کشوری و در مرحله تئوری کشوری در رشته گرافیک، زمینه چاپ روی شیشه، دانش‌آموزی از هنرستان زینبیه کسب رتبه نموده و به استان راه پیدا کردند.

محمدی همچنین اشاره‌ای به کسب رتبه سوم استانی در طرح سرآمد و برتر، رتبه دوم استانی در المپیاد خواندن در مقطع متوسطه اول، رتبه اول در مسابقات ریاضی، رتبه اول استان در رشته عکاسی در مسابقات شیمی، رتبه اول استانی در مسابقات هنری در بخش پوستر و رتبه اول استانی در جشنواره تدریس فیزیک داشت.

وی از نتایج امتحانات خردادماه دانش‌آموزان مداس دماوند در سال تحصیلی 95- 94 خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مجموع مقطع ابتدایی در پایه ششم، 92 درصد قبولی داشتیم؛ همچنین در دوره اول متوسطه در پایه نهم، قبولی دختران 83 درصد و پسران 93.71 قبولی داشتند.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به افزایش 5.1 درصدی قبولی دانش‌آموزان مدارس این شهرستان در امتحانات نهایی سال سوم نظری در خردادماه سال 95، گفت: در دوره متوسطه دوم، به نسبت سال گذشته با رشد خوبی مواجه بودیم؛ به طوری که در خردادماه سال 95، در دروس نهایی نظری 5.1 درصد، و از نظر کیفی 9 دهم درصد رشد تحصیلی داشتیم.

محمدی افزود: در دروس نهایی پیش‌دانشگاهی، درصد قبولی 98.6 رشد کمی و 9 دهم درصد رشد کیفی داشته است؛ اما متأسفانه در مقاطع فنی و حرفه‌ای، به دلیل برخی مشکلات، با وجود رشد 16 صدم از لحاظ کیفی، درصد قبولی دانش‌آموزان با افت یک نمره‌ای مواجه شد که در پی برنامه ریزی در جهت برطرف کردن مشکلات هستیم.

*پروژه مهر سال تحصیلی 96-95 در شهرستان دماوند آغاز شده است

وی در خصوص پروژه مهر در شهرستان دماوند تأکید کرد: پروژه مهر مانند سال گذشته در شهرستان آغاز شده و وضعیت مدیران مدارس و ساماندهی دبیران تا حد زیادی انجام شده است؛ همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان کمابیش در حال انجام است.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: در تلاشیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بتوانیم مانند سال گذشته، آغاز سال تحصیلی خوبی پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا