اختلاس 200 میلیون تومانی در یکی از ادارات دماوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از اختلاس 200 میلیون تومانی در یکی از ادارات این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رحیم رستم‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: امیدواریم همه بتوانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم و بخشی از آن تکلیفی که بر گردن ماست را در جامعه جامع عمل بپوشانیم.

وی افزود: از مردم شریف و نجیب شهرستان دماوند قدردانی می‌کنیم که همواره در امور خیر سرآمد و الگو بودند و هستند؛ اخیراً در جشن گلریزان انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند نزدیک به 112 میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند ادامه داد: بیشترین کمک‌های مردمی که در این حوزه صورت می‌گیرد، صرف تأمین هزینه معاش خانواده‌های زندانیان می‌شود که تنها می‌توانیم حداقل‌هایی را برای آنها تأمین کنیم.

رستم‌پور با بیان اینکه تنها حدود 300 تا 400 هزار تومان هزینه کمک‌های نقدی و غیر نقدی صرف خانواده‌های زندانیان می‌شود، گفت: این هزینه واقعاً کم است و امیدواریم با همت مردم بتوانیم خانواده‌هایی را که در زیر خط فقر قرار دارند، به مدد و کمکشان برویم تا از این مشکلات و آسیب‌هایی که در جامعه آنها را تهدید می‌کند، در امان باشند و این وظیفه شرعی و اخلاقی ماست.

*مردم از حوزه خدمات‌رسانی دستگاه‌ها خیلی راضی نیستند/ قوام حکومت‌ها به رضایت‌مندی مردم است

وی با اشاره به اینکه شأن مردم شهرستان دماوند این است که بهترین خدمات از سوی تمام دستگاه‌ها و نهادها به آنها ارائه شود، تصریح کرد: متأسفانه امروز اگر پای حرف مردم بنشینید، مشاهده می‌کنیم که از این حوزه خیلی راضی نیستند؛ مردم از اینکه کارشان با تأخیر انجام می‌شود، ناراضی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند ادامه داد: قوام حکومت‌ها بر این است که رضایت‌مندی مردم از آن حکومت بیشتر باشد و این حکومت‌ها هستند که باید به مردم خدمت کنند؛ همه کارگزاران نظام خادم مردم هستند، ولی در عمل مشاهده می‌کنیم که آنها درست به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

رستم‌پور بیان کرد: بخش عمده‌ای از این موضوع به بی‌تفاوتی مردم برمی‌گردند که خیلی راحت از مسائلی که در اطرافشان می‌گذرد، عبور می‌کنند و نباید این‌طور باشد؛ چراکه یک مسئول برای خدمت به آنها سر کار آمده و اگر تخلف یا خطایی می‌کند، باید بدان تذکر داد.

وی افزود: مردم نباید از هر تلاشی در خصوص کوتاهی‌های مسؤولان دریغ کنند و باید به آن بفهمانند که کارش اشتباه است و از مسئولان فرادستی این موارد را پیگیری کنند.

*مردم روحیه مطالبه گری داشته باشند/ بی‌تفاوت از کنار برخورد تند مسؤولان عبور نکنیم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند تصریح کرد: متأسفانه در دستگاه‌های اداری نارضایتی وجود دارد و برای اینکه بتوانیم با آن برخورد و رضایت‌مندی بیشتری ایجاد کنیم، باید مردم پای کار بیایند؛ مردم باید روحیه مطالبه گری داشته باشند و هر جایی که مسئولی به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند به آن تذکر دهیم؛ نه اینکه با یکبار تندی آن مسئول، بی‌تفاوت از کنارش عبور کنیم.

رستم‌پور بیان کرد: باید جامعه به سمتی گام بردارد که وظیفه خودش را بداند و مردم نیز در هر کجایی که از جریان سویی مطلع شدند، به باید تا ریشه‌کنی آن تلاش کنند و از تلاشی که در این زمینه می‌کنند، دریغ نکنند.

*تأمین امنیت لازم نیازمند مشارکت همگانی است/ مردم تخلفات را گزارش کنند

وی افزود: برای داشتن احساس امنیت بیشتر، قطعاً مشارکت همگانی نیاز است و با تلاش دستگاه‌ها و ارگان‌های حاکمیتی، امنیت مطلوب نخواهد بود و مردم باید کمک کنند؛ مردم در هر کجایی که احساس ناامنیتی ناشی از سرقت، تصرف اراضی دولتی، زمین‌خواری، ساخت و ساز غیرمجاز، انشعابات غیرمجاز، حفاری‌های غیرمجاز و … مشاهده کردند، باید به کمک مسؤولان مربوطه بروند تا وضع امنیت به حد مطلوب برسد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند اضافه کرد: تا زمانی که مشارکت در این زمینه نباشد، اینکه انتظار داشته باشیم تا امنیت به سطح مطلوبی برسد، توقع به جا و خوبی نخواهد بود.

*اختلاس 200 میلیون تومانی در یکی از ادارات دماوند

رستم‌پور در ادامه از رسیدگی به پرونده اختلاس در یکی از ادارات شهرستان دماوند بیان کرد: متأسفانه سوء جریانی در یکی از دستگاه‌های اداری اتفاق افتاده؛ در این زمینه، پرونده‌ای در حال رسیدگی است و علائم نشان می‌دهد که در این دستگاه، مدیر و کارمند مرتکب جرم شده‌اند.

وی با بیان اینکه اختلاس این دستگاه نزدیک به 200 میلیون تومان بوده است، ادامه داد: مبلغی که از آن دستگاه خارج شده بود، دوباره با پیگیری‌های صورت گرفته، برگرداننده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند افزود: این شهرستان نسبت به جاهای دیگر در زمینه اختلاس و مفاسد اقتصادی وضع مناسبی دارد؛ هر کجا که نظارت دقیق باشد، کارها را با نظم بهتری انجام دهیم و مسائل را ریشه‌ای و اصولی حل کنیم، قطعاً شاهد آسیب‌های کمتری خواهیم بود.

رستم‌پور گفت: قطعاً کسانی که اخلاس می‌کنند با سوءنیت این کار را مرتکب می‌شود؛ شاید بخش عمده‌ای از این اتفاقات آشنا نبودن آنها با مقررات مالی آن دستگاه اجرایی باشد که اگر به این موضوع اهمیت داده می‌شد، شاید امروز گرفتارش نمی‌شدند.

*برگزاری نشست‌های آگاه بخشی برای مردم/ اقدامات حوزه پیشگیری از جرائم و تخلفات

وی تصریح کرد: با همکاری دادگستری دماوند و اداره کل اطلاعات شرق استان تهران همایشی را در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی برای دهیاران، شهرداران و بخشداران و نیز مدیران برخی از دستگاه‌ها برگزار و بایدها و نبایدها و نکاتی که لازم بود را اعلام کردیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند بیان کرد: ما در دادگستری اعتقاد داریم که در کنار تمام دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی به مردم حضور داریم و تلاش بر این است تا هر کجایی که نقصی وجود دارد، دوستانه و در فضای آرام آن نقص برطرف شود؛ اگر کسی در معرض لغزش قرار دارد، باید جلوی آن را با هشدارها و تذکرات گرفت.

رستم‌پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات ادامه داد: کار خوبی در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم که استمرار پیدا کند؛ هرچه اطلاع‌رسانی و فضای صمیمت بین ما و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بیشتر باشد، قطعاً به سمت و سویی می‌رویم که هیچ‌وقت شاهد وقوع جرائمی و تخلفات نخواهیم بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا