فارغ‌التحصیلی 27 هزار نفر تا پایه پنجم ابتدایی در طرح شتاب بخشی نهضت سواد آموزی دماوند/ فعالیت 8 موسسه آموزش زبان در سطح شهرستان دماوند

mohammad mashhadi abasiرئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از فارغ‌التحصیلی 27 هزار نفر تا پایه پنجم ابتدایی در طرح شتاب بخشی نهضت سواد آموزی این شهرستان خبر داد و گفت: هشت موسسه آموزشگاه زبان در سطح شهرستان دماوند مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند که با حضور مسئولان و مدیران مدارس سطح شهرستان صورت گرفت، محمدرضا مشهدی عباسی ضمن تشکر از تلاش مدیران این شهرستان اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان امری بسیار مهم است؛ زیرا با توجه به فعالیت‌های استکبار در جهت منحرف کردن این قشر، با برنامه‌ریزی دقیق در مدارس و با ایجاد پایگاه‌های تابستانی، باید تا حد ممکن از این اتفاق جلوگیری کنیم.

وی افزود: پایگاه‌های تابستانی، از اول تیرماه در مدارس تشکیل می‌شود و امیدواریم با کمک مدیران بتوانیم در جهت کیفیت بخشی خدمات منشأ اثر باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: با توجه به وجود هشت موسسه آموزش زبان در سطح شهرستان دماوند، ترغیب دانش آموزان از طرف مدیران در جهت ثبت نام در کلاس‌های تقویتی و آموزش زبان، موجب می‌شود که دانش‌آموزان به نحو مطلوب زبان دوم یاد بگیرند؛ چرا که دغدغه ما مبارزه با بی‌سوادی مدرن است که با این اقدام گام بزرگی در این جهت بر می‌داریم.

مشهدی عباسی در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع سنجش دانش‌آموزان، ثبت نام باید با در نظر گرفتن محدوده بندی تعریف شده توسط کارشناسان صورت پذیرد تا در سال تحصیلی جدید با مشکلات بعدی مواجه نباشیم؛ همچنین ثبت نام اتباع نیز، باید با به روز کردن کارت و در پی ابلاغیه‌های بعدی انجام شود.

وی در خصوص سامان‌دهی نیروی انسانی گفت: سامان‌دهی در سطح متوسطه دوم انجام شده و سطح متوسطه اول و ابتدایی، بر اساس جدول زمان‌بندی انجام می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: ساماندهی روپوش دانش‌آموزان، بوفه مدارس و سرویس دانش‌آموزی می‌تواند اثرات مثبتی در آینده داشته باشد؛ چرا که با حمایت از تولید داخلی منطقه و خرید از بنکداران مجازی که اقدام به فروش می‌کنند، می‌توانیم قدم بزرگی در جهت اقتصاد مقاومتی برداریم؛  زیرا تولید کنندگان منطقه، با پرداخت عوارض و اجاره بها مواجه‌اند و ما باید از آن‌ها پشتیبانی کنیم.

*فارغ‌التحصیلی 27 هزار نفر تا پایه پنجم ابتدایی در طرح شتاب بخشی نهضت سواد آموزی دماوند

مشهدی عباسی در خصوص اقدامات نهضت سواد آموزی خاطرنشان کرد: با توجه به طرح شتاب بخشی در نهضت سواد آموزی و همچنین واگذاری کمیته پشتیبانی نهضت سواد آموزی به اداره آموزش و پرورش، خوشبختانه 27 هزار نفر فارغ‌التحصیل تا پایه پنجم ابتدایی داشتیم که با سیستمی کردن اطلاعات این افراد و با درخواست آمار بی‌سوادی از ادارات، این آمار اصلاح شده و تقاضای ما این است که مدیران به هنگام ثبت نام دانش‌آموزان، اقدام به اخذ گواهی مدرک تحصیلی از اولیا داشته باشند تا بتوانیم به گونه مؤثرتر در این باره اقدام کنیم.

وی نگاهی به اهمیت موضوع روز قدس داشت و گفت: ما باید با مدیریتی پیشگیرانه، گامی رو به جلو با هزینه ارزان‌تر داشته باشیم و با وجود استراتژی هسته‌ای، دشمنان را با داشته‌هایمان بترسانیم و این یعنی  مدیریت پیش‌گیری؛ لذا حضور مردم و دانش‌آموزان در عرصه‌هایی چون راه پیمایی روز قدس و 22 بهمن از توصیه‌های امام خمینی ( ره) و امید بخش می‌باشد که ان شالله با این اقدامات، زمینه‌ساز آزادی قدس و ظهور امام عصر (عج) باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا