مهروموم 10 واحد قهوه‌خانه متخلف در رودهن

رئیس اتحادیه رستوران‌داران و چلوکبابی‌های شهرستان دماوند گفت: 10 واحد قهوه‌خانه متخلف در رودهن به علت بی‌توجهی به مصوبات و فعالیت غیرقانونی مهروموم شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سیدعلی دهقان‌حسینی با اشاره به لزوم برخورد با قهوه‌خانه‌های سنتی غیرمجاز اظهار کرد: از گذشته تاکنون قهوه‌خانه‌ها در شهرها و روستاها و بین راه‌های مواصلاتی به عنوان ایستگاه استراحت مسافران و پاتوقی برای صرف چای و صبحانه به شمار می‌آمدند که این واحدها امروز با اسامی مدرن نظیر سفره‌خانه، کافی‌شاپ، کافه‌تریا و غیره تغییر نام‌ یافته است.

وی در خصوص افزایش سرانه جمعیت و افزایش و گرایش به واحدهایی همچون کافی‌شاپ و کافه‌تریا تصریح کرد: با گرایش به این مکان‌ها در چند سال اخیر برخی مشکلات نظیر تجمع افراد هنجارشکن در این‌گونه اماکن‌ها نیز به وجود آمده است.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران و چلوکبابی‌های شهرستان دماوند گفت: از آنجایی‌ که این اتحادیه مسؤول صدور پروانه کسب و ناظر بر فعالیت‌های اعضای صنفی است در نتیجه هنگام صدور پروانه کسب آموزش‌های لازم را به این افراد می‌دهند و از آنان تعهدات مناسب را اخذ می‌کنند.

دهقان‌حسینی گفت: همچنین واحدهایی که مرتکب تخلف شوند، قطعاً با هماهنگی اداره اماکن با آنان برخورد خواهد شد.

وی در خصوص عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها بیان کرد: استعمال قلیان که دغدغه همه مسؤولان، شهروندان و این اتحادیه است، از گذشته با تنباکوهای سنتی و امروز با تنباکوی دارای اسانس صورت می‌گیرد که به هر حال مضرات آن بر کسی پوشیده نیست و جمع‌آوری آن نیاز به تصمیم جمعی و فرهنگ‌سازی مناسب دارد تا از استعمال آن در اماکن عمومی و حتی منازل جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران و چلوکبابی‌های شهرستان دماوند با اشاره به تجمع افراد جوان و بعضاً به صورت مختلط در قهوه‌خانه‌ها اظهار کرد: به تمام متصدیان واحدهای صنفی قهوه‌خانه اخطار می‌دهیم که موظف هستند از هرگونه اقدام مغایر با شئون اخلاقی و صنفی اسلامی پرهیز کنند و اگر در این زمینه تخلفی نیز مشاهده کنیم، قطعاً با آنان برخورد می‌کنیم.

دهقان حسینی ادامه داد: چون مسؤولیت مدیریت، ساماندهی و صدور پروانه واحدهای صنفی بر عهده این اتحادیه و اداره اماکن است در نتیجه بر اساس مصوبه جلسه هماهنگی به عمل آمده مبنی بر فعالیت قهوه‌خانه‌ها در ماه مبارک رمضان، امسال بیش از 10 واحد قهوه‌خانه در شهر رودهن به علت بی‌توجهی به مصوبات و فعالیت غیرقانونی مهروموم شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا