اجرای طرح هر شهروند یک حامی در دماوند/ جذب 355 نفر حامی برای ایتام و کودکان نیازمند دماوند در سال گذشته

وحید زمانرئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند از اجرای طرح هر شهروند یک حامی در در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته نزدیک به 355 نفر حامی برای ایتام و کودکان نیازمند شهرستان دماوند جذب کردیم.

وحید زمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند در خصوص جزییات مربوط به این طرح اظهار کرد: اگر هر فردی ماهانه خود را مکلف به پرداخت مبلغی ناچیز به حساب خانواده‌های نیازمند و افراد یتیم و سالمند نماید، دیگر در سطح شهرستان دماوند فرد فقیر و نیازمند وجود ندارد.

وی افزود: بومی بودن نباید ملاک کمک به فرد نیازمند باشد؛ بلکه وجود این خانواده‌ها به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی در شهرستان مطرح است و باید به این افراد مساعدت نمود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند تأکید کرد: اگر پدری در خانواده دچار آسیب‌های اجتماعی گردد، این امر نباید دامن کودک خانواده را بگیرد و او را درگیر این موضوع کند؛ بنابراین می‌توان با پرداخت مبلغی ناچیز، این کودکان را یاری نمود تا در آینده دچار لغزش‌های ناشی از این آسیب‌ها نشوند.

زمان خاطرنشان کرد: افرادی که در این زمینه مایل به همکاری هستند، می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی (ره) واقع در دماوند و رودهن و شرکت در طرح ایتام و محسنین، شناسنامه مربوط به فرزندان خانواده‌های نیازمند و یتیم را دریافت کرده و با واریز مبلغی به صورت ماهانه و کاملاً مستقیم به حساب این افراد با مدیریت کمیته امداد، در این امر خداپسندانه شرکت نمایند.

وی گفت: خانواده‌ها تا پنج سال حق برداشت مبالغی که به حساب آتیه این خانواده‌ها واریز می‌شود را ندارند و با مدیریت و آموزشی که می‌بینند، سرمایه‌شان مدیریت می‌شود؛ لازم به ذکر است که افرادی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، کمک‌های واریزی تا رسیدن به سن قانونی در حساب‌هایشان باقی‌مانده و کسی حق برداشت از آن را ندارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: کمک به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست و یا بد سرپرست، در افزایش روحیه انسان دوستی مؤثر بوده و مانع از ورود آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌ها می‌گردد.

زمان تصریح کرد: طرح هر شهروند یک حامی، از سال 94 در شهرستان دماوند اجرایی شده که در پی آن، سال گذشته 355 نفر حامی جذب شد؛ ولی متأسفانه امسال در جذب حامی موفق نبودیم که علت آن، عدم اطلاع‌رسانی کافی در اجرای این طرح در شهرستان می‌باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا