عدم برخورد مسئولان با قلیان‌سراهای فراوان در شهر رودهن/ مشاهده ناهنجاری‌های اجتماعی در برخی سفره‌خانه‌های رودهن

311496عدم برخورد مسئولان با قلیان‌سراهای فراوان در شهر رودهن واقع در شهرستان دماوند و مشاهده ناهنجاری‌های اجتماعی در برخی سفره‌خانه‌های این شهر از موضوعاتی بود که در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهر مطرح گردید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا طاهرخانی، بخشدار رودهن در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر رودهن که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه مشاهده ‌شده که برخی سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها به عرضه خدمات و قلیان در ماه مبارک رمضان اقدام می‌کنند که جا دارد مسؤولان اماکن و اصناف با هماهنگی دستگاه قضایی نسبت به برخورد با این واحدها اقدام کنند.

طاهرخانی در ادامه گفت: بسیاری از سفره‌خانه‌ها نیز مجوزی تحت این عنوان ندارند؛ ولی متأسفانه به کار خود ادامه می‌دهند و به عرضه قلیان اقدام می‌کنند که این یک تخلف آشکار است.

وی به تعداد بالای قلیان‌سراها در رودهن اشاره کرد و گفت: اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند باید در این خصوص پاسخگو باشند، چراکه علاوه بر مسؤولان، بسیاری از خانواده‌ها نیز از این موضوع شکایت دارند و بارها اعتراض خود را اعلام کرده‌اند؛ ولی متأسفانه هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است.

بخشدار رودهن با بیان اینکه با عوامل روزه‌خواری در ملأعام به‌شدت برخورد می‌شود، گفت: تمام رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها، مراکز تهیه غذا و کافی‌شاپ‌ها در ایام ماه مبارک رمضان تنها از ساعت 20 شب تا اذان صبح مجاز به خدمات‌رسانی هستند و در غیر این صورت، با آن‌ها برخورد خواهد شد و این موضوع نیز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر رودهن مصوب شده است.

طاهرخانی در ادامه گفت: دو رستوران رودهن برای ارائه خدمات به مسافران نیز تعیین و معرفی شده‌اند.

*مشاهده ناهنجاری‌های اجتماعی در برخی سفره‌خانه‌های رودهن

نظرملک رئیسی، رئیس دادگستری رودهن در این نشست اظهار داشت: مجوزهای بیش از ظرفیت رودهن برای ایجاد قلیان‌سراها یا همان سفره‌خانه‌ها صادر شده است و وقتی با اصناف و اماکن در این خصوص بحث می‌کنیم، حرف از اشتغال‌زایی در جامعه می‌زنند.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد ناهنجاری‌هایی در برخی سفره‌خانه‌ها از جمله مختلط بودن دختر و پسر، ارائه قلیان به افراد کم سن و سال، انجام حرکات زشت و ناپسند و اجرای موزیک‌های آن‌چنانی هستیم که این مسائل موجب شده است تا چهره واقعی رودهن که به یک منطقه شهیدپرور و انقلابی و همچنین علمی و گردشگری در سطح کشور معروف است، زیر سؤال رود.

رئیس دادگستری رودهن گفت: بسیاری از این سفره‌خانه‌ها نیز در ماه مبارک رمضان به ارائه خدمات به مردم اقدام می‌کنند که مهروموم می‌شوند.

رئیسی با اشاره به اینکه در رژیم سراسر ظلم و ستم طاغوت نیز مشروب‌خانه‌ها به حرمت ماه مبارک رمضان تعطیل می‌شد، گفت: متأسفانه در جامعه اسلامی، روزه‌خواری باب شده و حتی بسیاری از افراد نمی‌دانند که در ماه مبارک رمضان قرار داریم.

رئیس دادگستری رودهن، فضاسازی و فرهنگ‌سازی در این زمینه را از سوی مسؤولان شهری بسیار ضعیف عنوان کرد و گفت: فرهنگ عمومی جامعه باید تقویت و راهکارهای مهم رفع مشکل در این زمینه ارائه شود.

وی افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید فعالیت خود را بیش از پیش کند و جلسات این ستاد مهم حداقل ماهی یک‌بار برگزار شود تا برای رفع آسیب‌های موجود در جامعه و به‌ویژه بین جوانان این سرزمین که سرمایه نظام و اسلام هستند، تصمیم‌گیری شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا