مسئولان به دغدغه‌های مردم درخصوص خط لوله انتقال گاز به لاریجان پاسخگو باشند/ عده‌ای گفتند مسئولان قول‌هایی در این خصوص دادند، اما باز کار خود را می‌کنند/ پاسخ ظریف امام جمعه دماوند به یک شبهه فضای مجازی

mohammad alaedini1امام‌ جمعه دماوند گفت: در بحث انتقال گاز که مردم ما مردم بخیلی نیستند؛ مردم ما می‌گویند مسئولان محترم بیایند و حرف مردم را بشنوند و جواب دهند. از خانم ابتکار و دیگر مسئولان در مصلی نماز جمعه دعوت می‌کنیم که بیایند و به دغدغه‌های مردم پاسخ دهند.

به گزارش پایگاه خبری تارود؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به اینکه روایات در معنی و خصایص و فضایل شب قدر بسیار است، اظهار کرد: در بعضی از آن روایات علامت‌هایی برای شب قدر ذکرشده از قبیل اینکه شب قدر، صبح آن شب آفتاب بدون شعاع طلوع می‌کند و هوای آن روز معتدل است.
وی افزود: روایات دیگری نیز در تبیین نشانه‌های این شب مبارک بیان‌شده است که محمد بن مسلم از علامت لیله‌القدر از امام سؤال کردند و ایشان فرمودند از علامت لیله‌القدر این است که بوی خوش و باد ملایمی می‌وزد که اگر در سرمای زمستان باشد گرم و ملایم هوا می‌گردد، و اگر لیله‌القدر در گرمای تابستان باشد خنک و معتدل و نیکو می‌گردد.

امام‌جمعه دماوند خاطرنشان کرد: در این شب توصیه‌شده است در اجتماع مسلمانان حضورداشته باشیم که شب پیوند با امام زمان (عج) است و ملائکه‌ای که نازل می‌شوند، به شأن حضور امام زمان در زمین نازل می‌شوند و مهربانی خدا برای کسی است که در شب قدر به مستضعفان کمک کند و در این شب زیر سایه قرآن باشند.
علاءالدینی با اشاره به اینکه امروز مردم به نماینده محترم رأی دادند و فرماندار را پشتیبانی می‌کنند، تأکید کرد: مردم انتظار دارند جهت‌گیری آنها را در جهت حل مشکلات با اولویت‌بندی می‌دانند و مسئولان باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنند؛ هرچند جایی ممکن است راه هموار نباشد؛ ولی دغدغه و تلاش برای حل آن باید وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه البته باید مشکلات گفته شود، ادامه داد: منتها از راه خودش و هیچ‌کس دنبال سیاه نمایی نیست. در موضوع فیش‌های نجومی هم حضرت آقا فرمودند این مربوط به اقلی از مسئولان است؛ ولی به قول حضرت آقا، کم آن‌هم زیاد است.
امام‌جمعه دماوند با اشاره به اینکه در بحث انتقال گاز که مردم ما مردم بخیلی نیستند، افزود: مردم ما می‌گویند مسئولان محترم بیایند و حرف مردم را بشنوند و جواب دهند. از خانم ابتکار و دیگر مسئولان در مصلی نماز جمعه دعوت می‌کنیم که بیایند و به دغدغه‌های مردم پاسخ دهند. عده‌ای از آشنایان به مسائل محیط زیستی نیز مطرح کردند که مسئولان آمدند و قول‌هایی دادند و قرار بود کارهایی در این زمینه انجام بدهند؛ ولی دوباره همان آش و همان کاسه و دارند همان کار اول خود را ادامه می‌دهند.
علاءالدینی تصریح کرد: مردم می‌گویند مگر نه این بوده است که برای رسیدن گاز به شهرستان دماوند، نظر باقی شهرستان‌های در مسیر خط لوله مهم بوده است؛ مردم دماوند هم می‌گویند اگر این امکان قرار است به لاریجان داده شود باید با مجموع نظر شهرستان باشند. حتی نامه‌نگاری نیز از اداره آب شده است که این موضوع در آینده باعث جابجایی منابع آبی می‌شود.
وی بابیان اینکه این پروژه دو بخش است که یک بخش آن مربوط به امامزاده هاشم (ع) تا لاریجان و بخش دیگر آن نیز از دماوند تا امامزاده هاشم (ع) است، تصریح کرد: حال که این نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در مردم شهرستان دماوند وجود دارد بروند از امامزاده هاشم (ع) تا لاریجان را دنبال کنند و این‌طرف را پس از اصلاح به‌طوری‌که منابع طبیعی و آبی دماوند ضربه نخورد و نظر مردم محقق شد، اجرا کنند.
امام‌جمعه دماوند با اشاره به اینکه مردم عراق موفق به پیروزی فلوجه بدون کمک آمریکایی‌ها شدند، گفت: در این نبرد چهار هزار نفر تکفیری که عمدتاً غیر عراقی بودند، کشته شدند و تکفیری‌ها سر فرماندهانشان را بریدند و بردند تا تبلیغات برعلیه آنها نشود.

لازم به ذکر است عده‌ای در تابستان و زمستان شدن ماه رمضان اخیرا شبهه‌ای را در فضای مجازی مطرح کرده‌اند که حدیث زیبای شب قدر، پاسخی محکم و ظریفی به این شبهه بود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا