سیرک بدون حیوانات در رودهن برای دومین سال برپا شد/ سیرک رودهن بیشتر به مطرب‌خانه شباهت دارد/ حرمت ماه رمضان حفظ شود

سیرک بدون حیوانات برای دومین سال متوالی در شهر رودهن واقع در شهرستان دماوند برپا شد و امام جمعه این شهر نسبت به برپایی آن در ایام ماه مبارک رمضان انتقاد کرد.DSC_1175-300x199به گزارش پایگاه خبری تارود، سال گذشته بود که به خواست اعضای شورای اسلامی شهر رودهن، نخستین اجرای سیرک بدون حیوانات در رودهن انجام شد و امسال دومین سالی است که هنرمندان سیرک بدون حیوانات به رودهن سفر کردند.

شهردار رودهن در خصوص حضور سیرک بدون حیوانات در رودهن اظهار داشت: با هماهنگی شورای اسلامی شهر رودهن و دیگر مسؤولان برای دومین بار در دو سال متوالی، سیرک بدون حیوانات در رودهن برپا شد.

مهدی کچوئی ادامه داد: این سیرک به مناسبت ماه مبارک رمضان برپا شده و از ساعت 22 در پارک پرچم میزبان همشهریان رودهن و مردم شهرهای هم‌جوار است.

وی گفت: اجرای نخستین سیرک بدون حیوانات با مدیریت بهداد سلطانیان و دعوت از هنرمندان کشور روسیه، در رودهن باعث شادی و نشاط در این شب‌ها در بین مردم شده بود.

شهردار رودهن افزود: مفتخر هستیم برای دومین بار پیاپی میزبان هنرمندان سیرک بدون حیوان به خصوص محمد داوری، رکورددار قرقره مرگ در جهان باشیم.

*انتقاد امام جمعه رودهن: سیرک رودهن بیشتر به مطرب‌خانه شباهت دارد/ حرمت ماه رمضان حفظ شود

امام جمعه رودهن با انتقاد از مسؤولان شهری گفت: سیرک رودهن بیشتر به مطرب‌خانه شباهت دارد و حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا مدیح در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر رودهن اظهار کرد: باید حرمت ماه رمضان که ماه عبادت و روزه است، نگهداشته شود؛ در غیر این صورت شاهد برخی هنجارشکنی‌ها در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: به‌وضوح دیده شده است که برخی افراد در پارک‌ها و قهوه‌خانه‌ها و حتی معابر عمومی به روزه‌خواری به هر نوع اقدام می‌کنند که این امر با فرهنگ اصیل اسلامی مغایرت دارد و باید با این افراد که اعتقادات آحاد مردم را زیر سؤال می‌برند، برخورد شود.

امام جمعه رودهن ادامه داد: رودهن شهری شهیدپرور، مؤمن و انقلابی است که در تمام عرصه‌های انقلاب حضور داشته است؛ ولی برخی از مسؤولان شهری فضا را چنان برای انجام گناه باز گذاشته‌اند که نه‌ تنها حرمت ماه‌های رمضان، رجب، محرم و صفر حفظ نمی‌شود؛ بلکه موجب آلودگی شهر نیز شده است.

مدیح با انتقاد از مسؤولان شهری برای برگزاری سیرک در رودهن تصریح کرد: مسؤولان شهری دقیقاً در ماه مبارک رمضان به ارائه جواز حضور سیرک در رودهن اقدام کرده‌اند که طبق شواهد و مدارک موجود بیشتر به مطرب‌خانه شباهت دارد.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان با برگزاری سیرک و برنامه‌های جشن و شادی برای مردم مخالف نیستیم و نخواهیم بود؛ ولی حرمت ماه رمضان باید حفظ و از برگزاری چنین برنامه‌هایی جلوگیری شود؛ چراکه این ماه فقط به عبادت و راز و نیاز اختصاص دارد.

امام جمعه رودهن در ادامه به عمل زشت و ناپسند روزه‌خواری در انظار جامعه اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به‌ محض مشاهده این افراد به‌ شدت با آنان برخورد و رستوران‌ها و واحدهای ارائه غذا و کافی‌شاپ‌های متخلف را مهروموم و جریمه کنند.

مدیح گفت: فرصت‌هایی که برای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و همچنین آسیب‌های که در این راستا در منطقه دیده می‌شود، باید شناسایی شود و شهرداری‌های رودهن و آبعلی نیز نسبت به فضاسازی در خصوص این مسئله و فرهنگ‌سازی گرامیداشت ماه مبارک رمضان فضاسازی لازم را انجام دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا