غرامت آسیب‌دیدگان حادثه انفجار شهران پرداخت می‌شود/ یک کشته و یک مفقود درپی انفجار لوله گاز در فلکه دوم شهران

53543ابوالفضل قناعتی با اشاره به انفجار رخ داده در فلکه دوم شهران گفت: و کسانی که مسبب این اتفاق بودند باید غرامت افراد کشته شده در این حادثه و ساختمان‌های آسیب دیده را پرداخت کنند.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به انفجار رخ داده در فلکه دوم شهران گفت: این حادثه حوالی 4:30 دقیقه بامداد به دلیل جابه‌جایی که در لوله گاز در سطح زمین به وجود آمد و انفجارمهیبی در فلکه دوم شهران رخ داد.

وی با بیان اینکه دلایل این انفجار باید کارشناسی شود افزود: برخی دلیل این انفجار را فعالیت مترو اعلام کرده‌اند و برخی نیز دلیل این انفجار را آب‌های سطحی و آب‌هایی که در طول مسیر لوله گاز بوده اعلام کرده‌اند که این آب‌ها موجب نشست زمین و در نتیجه جابه‌جایی لوله‌های گاز و انفجار شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به خسارت‌های ناشی از این انفجار گفت: موج انفجار در عمق 25 متری زمین باعث ریزش تونل مترو در زیر زمین و همچنین موج و حرارت انفجار باعث سوختن یک ساختمان اداری و خُرد شدن شیشه‌ی برخی از ساختمان‌های مسکونی اطراف محل حادثه در سطح زمین شد.

قناعتی در خصوص خسارات جانی این حادثه عنوان کرد: براساس گزارشاتی که به ما رسیده در ساعات اولیه این انفجار دو نفر از هموطنان ما جان خود را از دست داده‌اند که پیکر یکی از این هموطنان شناسایی شده اما پیکر یک نفر دیگر هنوز مفقود است.

وی ادامه داد: موج انفجار باعث شده تا آوار روی مسیر مترو را مسدود کند و احتمالا پیکر نفر دوم زیر آوار مانده باشد که نیروهای امدادی در تلاش هستند تا با جمع آوری آوار پیکر این هم‌وطن‌مان را هم بیابند هرچند ما امیدواریم که اتفاقی برای هموطنمان نیفتاده باشد و در سلامت کامل باشند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قطعی آب، برق، گاز و تلفن منطقه اظهارداشت: نهادهایی که از روز گذشته برای آن‌ها مشکلات شبکه‌ای ایجاد شده است، فعالیت خود را برای حل مشکلات آغاز کرده‌اند و تا کنون مشکلات آب، برق و تلفن منطقه حل شده است.

قناعتی در خصوص غرامت آسیب‌دیده‌گان این حادثه گفت: همه‌ کارکنانی که در مترو کار می‌کنند، طبق قانون کار بیمه هستند و تمام خدماتی که می‌بایست به این افراد داده شود، به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: باید صبر کرد تا کارهای کارشناسی انجام شود و کسانی که مسبب این اتفاق بودند باید غرامت افراد کشته شده در این حادثه و ساختمان‌های آسیب دیده را پرداخت کنند.

منیع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا