مراسم جشن میلاد حضرت رقیه(س) در هئیت بنت الحسین رقیه(س) محله چالکا دماوند برگزار شد

مراسم جشن میلاد حضرت رقیه (س) در هیئت بنت الحسین رقیه (س) محله چالکا واقع در  شهر دماوند با حضور بانوان و مداحی مصطفی حاجی احمدی برگزار شد.photo_2016-06-01_08-26-57لیلا روشن، مسئول برگزاری جشن میلاد حضرت رقیه (س) در محله چالکا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: بهترین مکانی که می‌توان برای شناخت ائمه اطهار (ع) در آن حضور داشت، مجالس و محافلی می‌باشد که این مراسم‌ها را برگزار می‌کنند و توضیحاتی که در خصوص زندگیشان داده می‌شود باعث شناخت بیشتر ائمه اطهار (ع) می‌گردد.

وی افزود: پیامی که حضرت رقیه (س) برای همه ما دارد، این می‌باشد که با سن کم، از یاری رساندن به امام عصر (عج) خود کوتاهی نکرده آیت و حتی جان خود را در این راه هدیه کردند.

مسئول برگزاری جشن میلاد حضرت رقیه (س) در محله چالکا بیان کرد: خانواده‌ها به خصوص بانوان وقتی در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند، بیشتر با ائمه اطهار (ع) و سیره زندگی آنها آشنا شده و از بار معنوی که دارد، استفاده می‌کنند.

روشن در خصوص هدف برگزاری این مراسم توضیح داد: هدف از برگزاری این قبیل مراسم‌ها، شناخت ائمه اطهار (ع) است و وقتی از هر قومی در این مراسم شرکت می‌کنند، یکپارچگی شیعیان حضرت محمد (ص) را به مردم نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در آخر مراسم‌هایی که برگزار می‌کنیم، به افرادی که همنام با آن حضرت رقیه (س) هستند، جوایزی اهدا می‌کنیم که این امر باعث می‌شود، این اسامی در خانواده‌ها جا باز کند.

مسئول برگزاری جشن میلاد حضرت رقیه (س) در محله چالکا ادامه داد: در جامعه کنونی که امر به معروف و نهی از منکر به صورت محدود وجود دارد، وظیفه ما رواج صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است تا بتوانیم ادامه دهنده راه ایشان و پدرشان باشیم.

photo_2016-06-01_08-26-50 photo_2016-06-01_08-53-44

خبرنگار: فاطمه قربانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا