مسئولان زیربنای ساخت‌وساز قانونمند در رودهن را ایجاد کنند

reza taherkhaniبخشدار رودهن گفت: جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیاز به اقدام جهادی و عملی دارد و مسؤولان باید زیربنای ساخت‌وساز قانونمند در بخش رودهن را ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، رضا طاهرخانی صبح امروز در جلسه مشترک دهیاران با کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند اظهار کرد: هرگونه ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی غیرقانونی است و دهیاران باید ضمن جلوگیری از این‌گونه فعالیت‌ها مراتب را سریعاً به دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاع دهند.

وی ادامه داد: ساخت‌وسازها باید به‌صورت قانونی صورت پذیرد و با افرادی که اقدام به تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی کنند، برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

بخشدار رودهن درخصوص طرح‌های هادی روستاها نیز گفت: متأسفانه نبود طرح هادی در بسیاری از روستاها موجب عدم خدمات‌رسانی مناسب در تمام حوزه‌ها شده است که باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به برطرف کردن این موضوع و رفع مشکلات اقدام کند.

طاهرخانی با بیان اینکه بنیاد مسکن نسبت به رفع مشکلات طرح هادی ابلاغ شده روستای چناران اقدام کند، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند باید به استناد مصوبات جلسات طرح هادی روستای وسکاره تا تصویب قطعی طرح هادی روستا، براساس بافت سه‌نفره نسبت به پاسخ متقاضیان برابر ضوابط و مقررات اقدام کند.

وی همچنین به بازنگری در طرح‌های هادی روستاهای جورد، آردینه و گلاهک که عمر بیش از 10 سال دارند، اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن شهرستان دماوند در خصوص تعیین محدوده و تدوین ضوابط و مقررات جهت ساماندهی ساخت‌وسازهای روستای یلقان‌دره اقدام کند.

بخشدار رودهن ادامه داد: در سال 94 اقدامات خوب و قابل‌قبولی در سطح روستاهای بخش رودهن صورت گرفت که می‌توان به احداث پارک‌ها و بوستان‌های روستایی، تجهیز پارک‌ها به لوازم بازی کودکان و ست‌های ورزشی بزرگ‌سالان، جدول‌کاری و آسفالت معابر اصلی و فرعی، خرید ماشین‌آلات حمل زباله، آتش‌نشانی و راه‌سازی، احداث ساختمان دهیاری‌ها با پیشرفت فیزیکی قابل‌قبول و … اشاره کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا