احتمال فرار ضراب از آمریکا

242423ایالات متحده امریکا، امکان فرار رضا ضراب ایرانی‌الاصل را از این کشور، بسیار بالا توصیف کرد. بنا بر اعلام خبرگزاری اسوشیتدپرس، در گزارش پیریت باهارا دادستان بخش جنوبی نیویورک، ارتباطات خوب و گستردۀ ضراب به عنوان یک تاجر ثروتمند بین‌المللی از عوامل این موضوع برشمرده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، گفته می‌شود ضراب که همچنان در انتظر محاکمه به سر می‌برد، با استفاده از ثروت خود قصد فرار از ایالات متحده را دارد.

باهارا در گزارش خود افزوده که ضراب تحت نظر قرار داشته و وثیقه‌ای به مبلغ 103هزار دلار نیز در پروندۀ او ضبط شده است. دادستان کل همچنین از یافتن گذرنامه‌های ایرانی، مقدونیه‌ای و ترکیه‌ای ضراب خبر داده در حالی که در نخستین گزارش، تنها از یافتن گذرنامۀ ترکیه‌ای او سخن گفته شده بود.
اسوشیتدپرس از درآمد سالانه 11 میلیارد دلاری ضراب از صادرات خبر داده که 5/3 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات طلاست. این در حالی است که در گزارش ضراب، درآمد سالانۀ او فقط 720 هزار دلار در سال ذکر شده است. دفتر دادستانی امریکا، اموال ضراب را شامل 20 قطعه ملک، 6 رأس اسب، 17 دستگاه اتوموبیل لوکس، 7 دستگاه قایق تفریحی، یک فروند هواپیمای شخصی و آثار هنری به ارزش 10 میلیون دلار اعلام کرده است.
در گزارش باهارا، مبالغ رشوه‌های پرداختی از سوی ضراب به وزرای سابق نیز ذکر شده است.

منبع: افکار نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا