ایجاد شهرک صنوف مزاحم؛ راه ساماندهی اصناف دماوند

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: ایجاد شهرک صنوف مزاحم در دماوند راه ساماندهی اصناف این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علیرضا خواجه‌ای با اشاره به اینکه شهرستان دماوند یکی از تفرجگاه‌های استان تهران محسوب می‌شود، اظهار کرد: زیباسازی این شهرستان، تفکیک صنوف و جمع‌آوری صنوف مزاحم در معابر اصلی و انتقال و تمرکز آنها در یک مکان مناسب از سال 1384 در دستور کار قرار گرفته است و پس از بحث و بررسی فراوان و طرح آن در جلسات کارشناسی، مقرر شد در این شهرستان، شهرک صنفی ایجاد شود.

وی ادامه داد: ایجاد شهرک صنفی از طریق مسؤولان وقت شهرستان دماوند و استان تهران پیگیری شده بود؛ اما مورد توجه قرار نگرفت و پیگیری‌ها چندان نتیجه‌ای نداد؛ به‌ طوری که موجب دلسردی مسؤولان مربوط و پیگیری نکردن مستمر آنان شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: روند تشکیل شهرک صنفی صنوف مزاحم با استعانت از خداوند متعال و پیگیری‌های مسؤولان و تلاش دولتمردان محقق و زمین مربوط به صنوف این تعاونی واگذار شد و در حال اجرای عملیات زیرساخت است.

خواجه‌ای با بیان اینکه ایجاد شهرک صنفی صنوف مزاحم گامی بزرگ و اساسی برای ساماندهی اصناف تلقی می‌شود، گفت: با انتقال صنوف مزاحم به این شهرک صنفی قطعاً شاهد شهری زیبا، تفریحی و با محیطی پاک خواهیم بود.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در شهرک صنفی صنوف مزاحم تصریح کرد: در این شهرک، اشتغال‌زایی خوبی برای جوانانی که بیکار یا خواهان شغل هستند، انجام خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند افزود: شهرک صنفی صنوف مزاحم در آینده با تولیدات خود، تأمین نیاز مردمی را بر عهده می‌گیرد.

خواجه‌ای با اشاره به توسعه شهرک صنفی صنوف مزاحم در دماوند افزود: در حال حاضر، 10 هکتار از اراضی مربوط تحویل شده است که با اجرای مرحله یک طرح، مرحله دوم آن نیز تحویل می‌شود و با عنایت خداوند متعال، آینده خوبی را برای شهرستان دماوند و صنوف آن شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید بتوانیم با عملیاتی ساختن این اقدام مهم، سهم خوبی در ایجاد مشاغل و حمایت از تولیدات داخلی داشته باشیم و در راستای اقتصاد مقاومتی گامی مهم برداریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا