بازدید رئیس ستاد انتخابات استان تهران از شعب اخذ رأی رودهن

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با همراهی شماری از مسئولان شهرستان دماوند، از شعب اخذ رأی رودهن بازدید کرد.

13950210000407_PhotoL

به گزارش پایگاه خبری تارود، رئیس ستاد انتخابات استان تهران ظهر امروز با حضور در بخش رودهن از توابع شهرستان دماوند، از شعب اخذ رأی این بخش بازدید کرد.

سیدشهاب‌الدین چاووشی با همراهی فرماندار شهرستان دماوند، بخشدار رودهن، شهرداران رودهن و دماوند، مسئولان ستاد انتخابات شهرستان دماوند و …، وضع ستاد و شعب اخذ رأی رودهن را مورد بازدید قرار داد.

امروز مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد و حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان در استان تهران در حال برگزاری است.

161 شعبه اخذ رأی در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه شامل 77 شعبه در بخش مرکزی دماوند، 36 شعبه در بخش رودهن، 36 شعبه در بخش مرکزی فیروزکوه و 12 شعبه در بخش ارجمند، آرای مردم را در این انتخابات جمع‌آوری خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بعد از بازدید از شعب اخذ رأی رودهن، به شهرستان‌های غرب استان تهران حرکت کرد.

*فعالیت 17 هزار مجری انتخابات در استان تهران/ پیش‌بینی افزایش رأی‌دهندگان در نوبت عصر

سیدشهاب‌الدین چاووشی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران امروز در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی بخش رودهن از حوزه‌های فرعی ستاد انتخابات شهرستان دماوند  با بیان اینکه رقابت‌های سه حوزه انتخابیه در استان تهران به مرحله دوم کشیده شده است، اظهار کرد: از مجموع 35 کرسی نمایندگان استان تهران در خانه ملت، صاحبان 32 کرسی در مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت مردم مشخص شد.

وی افزود: سه حوزه انتخابیه در استان تهران به دلیل اینکه آرای کاندیداها به حد نصاب نرسید، تعیین سرنوشتشان به مرحله دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: مرحله دوم انتخابات، امروز در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد و همچنین حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان با مجموع هفت شهرستان استان تهران در حال برگزاری است.

چاووشی تصریح کرد: سه کرسی بهارستان از استان تهران باقی مانده است که امروز با مشارکت مردم، نمایندگان آن انتخاب خواهند شد و امیدواریم تا آخر شب شمارش آرا، نهایی و نتایج تا ساعت 24 اعلام شود.

*تجهیز شعب اخذ رأی تهران به دستگاه احراز هویت

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بیان کرد: اگر مردم تا آخر وقت، به‌موقع برای رأی‌ریزی در شعب اخذ رأی حضور پیدا نکنند، ممکن است که ساعت رأی‌گیری دو تا سه ساعت تمدید شود؛ این موضوع موجب می‌شود اعضای پای صندوق خسته شوند و زمان مناسب شمارش آرا را از دست دهند و اعلام نتایج به صبح کشیده شود.

چاووشی افزود: 17 هزار نفر اعم از کارمندان فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و اعضای پای صندوق در سه حوزه انتخابیه استان تهران آموزش دیده‌اند و مشغول برگزاری انتخابات در این استان هستند.

چاووشی با بیان اینکه 976 شعبه اخذ رأی در سه حوزه انتخابیه استان تهران در حال اخذ آرای مردم هستند، گفت: 1.5 میلیون نفر در سه حوزه انتخابیه استان تهران واجد شرایط رأی دادن هستند.

وی تصریح کرد: تمام شعب اخذ رأی در سه حوزه انتخابیه استان تهران به دستگاه احراز هویت مجهز هستند که این موضوع از تکرار و جعل آرا ممانعت به عمل می‌آورد؛ این موضوع باعث می‌شود رأی تکراری از بین برود و اطمینان قابل قبولی برای متولیان و مجریان انتخابات فراهم سازد.

*امکان تمدید زمان رأی‌گیری تا ساعت 24 وجود دارد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بیان کرد: تمام نیازمندی‌های شعب اخذ رأی برای برگزاری انتخابات امروز تأمین شده است و در حال حاضر، انتخابات بدون مشکل خاصی در استان تهران در حال برگزاری است و روندی عادی دارد.

چاووشی یادآور شد: پیش‌بینی ما برای ساعات آینده (بعدازظهر) امروز این است که بر تعداد رأی‌دهندگان در شعب اخذ رأی افزوده شود.

وی با بیان اینکه امکان تمدید زمان رأی‌گیری تا ساعت 24 امشب وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه در هر حوزه انتخابیه، دو کاندیدا حضور دارند، هواداران به زمان قانونی انتخابات توجه خواهند داشت و امیدواریم این اتفاق در استان تهران صورت نگیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: اگر بنا بر هر دلیلی ضرورت تمدید زمان انتخابات وجود داشت، با درخواست فرمانداران و موافقت وزیر کشور این موضوع انجام می‌شود.

13950210000408_PhotoL

*هیچ واقعه سوء‌امنیتی در استان تهران گزارش نشده است/ هواداران اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

چاووشی گفت: امروز از حوزه‌های مختلف انتخابات استان تهران بازدید کردیم؛ صبح از ستاد امنیت انتخابات استان تهران بازدید شد و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی از آمادگی خوبی برخوردار بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: خوشبختانه هیچ واقعه سوء امنیتی گزارش نشده است؛ در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، از برخی شعب اخذ رأی و روند کاری آنها با حضور مسئولان بازدید شد.

چاووشی با اشاره به اینکه روند کاری شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه مطلوب است، تصریح کرد: مردم در نهایت آرامش در شعب اخذ رأی حضور پیدا می‌کنند و رأی خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات یک تلاش و فعالیت سیاسی ـ اجتماعی است، اخلاق خاص خود را می‌طلبد و از آنجایی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، رقابت‌های انتخاباتی مقطعی بوده و بعد از اتمام انتخابات، یکی از کاندیدای برتر وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: در این راستا، لازم است تا کاندیداها، اخلاق‌ را رعایت کنند و هواداران نیز اخلاق انتخاباتی را به‌گونه‌ای مراعات کنند که باعث لکه‌دار شدن انتخابات نشود.

چاووشی گفت: حضور در انتخابات وظیفه‌ است و برحسب تکلیف پای صندوق‌های رأی آمده‌ایم و کسی که بیشترین رأی را بیاورد، با دل‌خوری طرف مقابل مواجه می‌شود که در این صورت، کاندیداها باید توجه کنند اگر برنده شدند، طرف مقابل را تکریم کنند و کسی که کمترین آرا را می‌آورد، به قانون تمکین کند تا موجب تخطی نشود.

وی تصریح کرد: در جامعه اسلامی، رسیدن به پست طعمه نیست؛ بلکه یک زحمت و تکلیف مضاعف برای انتخاب‌شونده است که امیدواریم با این نگاه، نتیجه انتخابات را به یکدیگر تبریک بگوییم؛ چراکه افکار عمومی برنده هستند و باید قدر زحمات را به‌خوبی دانست.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر خرید و فروش رأی اضافه کرد: قانون در این خصوص، تکلیف را مشخص کرده است و اگر مستنداتی مبنی بر تخلف وجود داشته باشد، به آن رسیدگی خواهد شد.

چاووشی اضافه کرد: در این دوره با توجه به مراقبت‌های صورت گرفته، کم‌ترین گزارش‌ها را در خصوص خرید و فروش رأی داشته‌ایم و این موضوع تأثیرگذار نبوده است.

13950210000409_PhotoL

*جوانان صحنه انتخابات را خالی نگذاشتند/ شرکت در انتخابات نشانه حمایت از نظام است

مهدی حیدری با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه اظهار کرد: مدیریت کشور در دست مردم است؛ امروز تمام کارها، مسئولیت‌های کشور و همه ارکان نظام اسلامی توسط خود مردم مدیریت می‌شود؛ زیرا این امر از اهداف انقلاب اسامی و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی یعنی امام خمینی (ره) بوده است.

وی ادامه داد: یکی از رکن‌ها و اهداف اولیه انقلاب در فرمایشات امام خمینی (ره)، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است که از مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌ها در نظام محسوب می‌شود.

بخشدار مرکزی دماوند تصریح کرد: نمایندگان منتخب مردم برای تصمیم‌گیری‌ها و قانون‌گذاری‌های کلان انتخاب می‌شوند و از نشانه‌های بارز این اهداف بزرگ، تجلی مردم‌سالاری دینی و مشارکت اصلی مردم در مدیریت کشور است.

حیدری افزود: استقبال مردم از حاکمیت و دولت یک کشور یکی از نشانه‌هایی است که نظام بین‌الملل در هر کشوری آن را دنبال می‌کند و یکی از جاهایی که مردم می‌توانند حمایت خود را از حاکمیت، نظام، اهداف و تفکری که حاکم بر کشور بوده نشان دهند، انتخابات است.

وی در خصوص حضور پرشور مردم در انتخابات نیز بیان کرد: حضور پرشور مردم در هر انتخاباتی پشتوانه محکمی برای حکومت خواهد بود و پس از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان حضور پرشور مردم را در انتخابات مختلف کشورمان مشاهده می‌کنیم.

بخشدار مرکزی دماوند گفت: این برهه از زمان که در آن قرار داریم، مهم‌تر از هر زمانی است؛ زیرا تمام دنیا دست به دست هم داده‌اند تا انقلاب اسلامی ایران به نتیجه نرسد و نتواند به اهداف خود دست یابد؛ دوران مهمی را پیش رو داریم و شرکت مردم در انتخابات نشانه حمایت از حاکمیت، امام راحل و دولت حاکم بر جریان امروز است.

حیدری اضافه کرد: با عنایت خداوند متعال، مردم همچون دوره اول انتخابات مجلس و سال‌های گذشته پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و به نماینده اصلح رأی خواهند داد.

وی تصریح کرد: خداوند متعال نیز ما را یاری می‌کند تا بتوانیم انتخاباتی پرشور برگزار کنیم و پاسخ اطمینان و اعتماد مردم را بدهیم.

بخشدار مرکزی دماوند با اشاره به حضور حداکثری جوانان در انتخابات گفت: جوانان سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند و حضور جوانان پشتوانه‌ای از شور و نشاط را در انتخابات ایجاد می‌کند.

حیدری در خصوص جوانانی که هشت سال در دوران جنگ تحمیلی از کشورمان دفاع کردند و مقایسه آنها با جوانان امروزی نیز بیان کرد: پشتوانه‌ای از اقتدار جوانانی که در برهه‌ای از زمان در هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند و فرمایشات پیر فرزانه انقلاب را جامه عمل پوشاندند، امروز وجود دارد و اکنون نیز همچون گذشته نسل کنونی ادامه‌دهنده راه همان جوانان است.

وی ادامه داد: امروز غیرت، شرف و بزرگواری جوانان ما این اجازه را به آنها نخواهد داد که صحنه انتخابات را خالی بگذارند؛ جوانان حضور پررنگ و مؤثری خواهند داشت و در انتخابات نیز شرکت می‌کنند.

*لزوم برگزاری انتخابات حداکثری همراه با امانت‌داری و بی‌طرفی

رضا طاهرخانی، رئیس ستاد انتخابات رودهن با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه اظهار کرد: دهم اردیبهشت‌ماه بار دیگر حماسه پرشور مردم رودهن را پای صندوق‌های رأی نظاره خواهیم‌ کرد.

وی گفت: انتخابات در رودهن همواره از حال و هوای خاصی برخوردار بوده و هست و همیشه شاهد حضور حداکثری مردم در تمام انتخابات برگزار شده در طول 37 سال عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات رودهن با بیان اینکه 36 شعبه اخذ رأی وظیفه جمع‌آوری آرای مردم را در رودهن ‌بر عهده دارند، گفت: از این تعداد، 21 شعبه در شهر رودهن، پنج شعبه در شهر آبعلی و مابقی در روستاها مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: طبق ماده 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه شناسنامه رأی‌دهندگان به مهر انتخابات ممهور شده، باید مربوط به همان حوزه انتخابیه‌ای باشد که مرحله دوم به آن مراجعه کرده‌اند.

طاهرخانی اظهار داشت: طبق همین ماده چنانچه رأی‌دهنده در مرحله اول به هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه مراجعه نکرده و شناسنامه او فاقد مهر در مرحله اول انتخابات باشد، می‌تواند به هر یک از حوزه‌های انتخابیه‌ای‌ که تمایل دارد، مراجعه کنند.

رئیس ستاد انتخابات رودهن گفت: در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، دو نامزد که در مرحله اول اکثریت آرا را کسب کرده بودند، با هم در رقابت هستند.

طاهرخانی افزود: تمام شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم در رودهن فراهم شده است و انتخابات حداکثری همراه با امانت‌داری و بی‌طرفی توسط ستاد انتخابات در رودهن برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا