آغاز عملیات حفاری و لوله‌گذاری 7 حلقه چاه‌ مشاهده‌ای در دشت هومند آبسرد

imageمدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای تهران از آغاز عملیات حفاری و لوله‌گذاری هفت حلقه چاه‌ مشاهده‌ای با مجموع متراژ 1470 متر در دشت هومند آبسرد واقع در شهرستان دماوند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسن برنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اهداف طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی استان تهران و به‌منظور تکمیل شبکه چاه‌های مشاهده‌ای، عملیات حفاری و لوله‌گذاری این چاه‌ها در دشت هومند آبسرد واقع در شهرستان دماوند آغاز شده است.
وی افزود: با توجه به خشک شدن تعدادی از چاه‌های مشاهده‌ای در دشت هومند آبسرد و نیاز به تکمیل شبکه رفتار سنجی آب‌های زیرزمینی دشت مذکور، تعداد هفت حلقه چاه مشاهده‌ای توسط دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران طراحی شد.
مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: این چاه‌ها طی قراردادی با عنوان عملیات حفاری و لوله‌گذاری شبکه چاه‌های مشاهده‌ای در 27 دی‌ماه سال گذشته به شرکت حفاری کاوشگران دشت آذر واگذار گردید که پس از تحویل زمین به پیمانکار و استقرار دستگاه حفاری، عملیات حفاری و لوله‌گذاری چاه‌های مشاهده‌ای از اوایل اسفند سال 94 آغاز شد.
برنا تصریح کرد: با اجرای عملیات مذکور، تاکنون یک حلقه چاه مشاهده‌ای به عمق 168 متر حفر و لوله‌گذاری آن آغاز شده که در حال حاضر عملیات حفاری سایر چاه‌ها در محل دیگری در حال انجام می‌باشد.
وی گفت: براساس قرارداد منعقد شده که مدت آن 12 ماه است، می‌بایست تعداد هفت حلقه چاه مشاهده‌ای با مجموع متراژ 1470 متر در این دشت حفر گردد.
مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای تهران بیان کرد: با حفر چاه‌های مذکور، شبکه رفتار سنجی دشت هومند آبسرد تکمیل شده و رفتار سفره آب زیرزمینی در این حوضه آبریز، دقیق‌تر از وضعیت فعلی رصد می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا