آمادگی 8 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در رودهن

105358_140رئیس شورای آموزش و پرورش رودهن گفت: برای نوروز 95، 50 کلاس در قالب هشت مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در رودهن با توجه به اینکه دومین شهر پرتردد کشور در ایام نوروز بوده، پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، رضا طاهرخانی اظهار کرد: سال گذشته، هفت مدرسه و 47 کلاس در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته بود، ولی با توجه به پیش‌بینی افزایش مسافران در نوروز امسال و اینکه شهر رودهن چندین سال متوالی مقام نخست را در بحث اسکان مسافران نوروزی از آن خود می‌کند، یک مدرسه دیگر امسال به این طرح اضافه شد.

وی گفت: مدارس ارشاد، تربیت، حاج محمد ابراهیمی، امام علی (ع)، شهید چمران، مبتکران، شهید سجادیان، آیت‌الله طالقانی برای طرح اسکان مسافران نوروزی در رودهن در نظر گرفته شده‌اند که تمامی این مدارس از امکاناتی همچون تلویزیون دیجیتال، یخچال، لوازم استراحت و همچنین سرویس‌های بهداشتی مناسب برخوردار هستند.

بخشدار رودهن با بیان اینکه تمامی سعی و تلاش مجموعه ستاد خدمات سفر در بخش رودهن رفاه و آسایش مسافران است، افزود: محل ستاد نوروزی در پارک آبشار رودهن مستقر خواهد شد که میهمانان و مسافران می‌توانند در صورت نیاز با مراجعه به این ستاد، از خدمات سفر از جمله اسکان در رودهن بهره‌مند شوند.

طاهرخانی در ادامه با اشاره به اینکه رودهن مرکز خدمات‌رسانی تلفن همراه شرق استان تهران تا سمنان است، تصریح کرد: گشت‌های کنترل کلیه فیبرهای ارتباطی تلفن همراه از جاجرود تا فیروزکوه و ابتدای سمنان نیز در رودهن مستقر شده‌اند و در ایام تعطیلات نوروز خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کنترل بازار توسط بازرسان اصناف انجام خواهد شد، بیان کرد: بازرسان با سرکشی‌های روزانه از مراکز خرید، از جمله میادین میوه و تره‌بار و خشکبار نسبت به جلوگیری از گران‌فروشی برخی مراکز خرید اقدام و در جهت رفاه مردم در این ایام تلاش می‌کنند.

رئیس شورای اداری رودهن تأکید کرد: تمامی ادارات خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز، مخابرات، مراکز درمانی دولتی و خصوصی، آتش‌نشانی‌ها، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در حوزه اسکان مسافران نوروزی، لیست کارکنان کشیک خود در ایام نوروز را به بخشداری رودهن اعلام کنند.

طاهرخانی گفت: تمامی شرایط برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در رودهن فراهم شده و امیدواریم مسافرانی که وارد این بخش می‌شوند، ساعات خوش و خاطره‌انگیزی را تجربه کنند.

لازم به ذکر است جاده‌های هراز و فیروزکوه به عنوان دو جاده مهم و پرتردد کشور در حوزه استحفاظی بخش رودهن قرار گرفته‌اند که هر ساله در ایام نوروز شاهد تردد هزاران مسافران نوروزی به استان‌های سمنان، گلستان، مازندران و خراسان شمالی و رضوی است.

همین مسئله موجب شده تا شهر رودهن نیز سه سال متوالی به عنوان دومین شهر پرتردد کشور در ایام نوروز معرفی شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا