تشییع پیکر مطهر دهمین شهید مدافع حرم در دماوند

photo_2016-03-05_12-38-12مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید داد محمد اکبری فردا از شهدای افغانستانی مدافع حرم حضرت زینب (س) در شهر آبسرد واقع در شهرستان دماوند برگزار شد.

امیر مرادی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، اظهار کرد: بار دیگر امروز شهرستان دماوند میزبان تشییع و تدفین دهمین شهید افغانستانی مدافع حرم حضرت زینب (س) در شهر آبسرد است.
وی افزود: شهید داد محمد اکبری فردا با 18 سال سن در دفاع از حرم حضرت زینب (س)، در درگیری با عوامل عناصر تروریستی داعش در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند با بیان اینکه این شهید افغانستانی ساکن شهر آبسرد است، گفت: خانواده بزرگوار شهید داد محمد اکبری فردا در شهر آبسرد سکونت دارند که به همین دلیل این شهید گران‌قدر در این شهر تشییع و تدفین می‌شود.
مرادی گفت: حضور اقشار مختلف مردمی در این مراسمات نشانه‌ای از آمادگی کامل در گام برداشتن در مسیر شهدای گران‌قدر است تا آرمان‌های ارزشمند شهدا در راه اسلام به نسل‌های بعد انتقال پیدا کند.
وی با بیان اینکه حضور این برادران در دفاع از حرم حضرت زینب (س) مقابل دشمنان، نشانه‌ای از فراگیر بودن اسلام و علاقه بسیار عاشقانه شیعیان به اهل بیت و ائمه اطهار (ع) است، بیان کرد: دفاع از اسلام مختص ملیت و منطقه خاصی نیست و وظیفه همه دفاع از رسالت امام حسین (ع) و آرمان‌های شهدا می‌باشد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند گفت: اکنون هم شهدای مدافع حرم، یاد و خاطره و آرمان‌های شهدای جنگ تحمیلی را زنده نگه داشته‌اند.
مرادی با تأکید بر اینکه اهداف شهدا باید سرلوحه کلیه امورات زندگی ما قرار گیرد، افزود: نباید کار و امورات مادی ما را از شهدای عزیزمان غافل و از اهداف آنها دور کند.
وی خاطرنشان کرد: تمام مردم و مسئولان مدیون خون شهدا هستند و امیدوارم یاد و خاطره آنها همیشه در دل‌ها باقی بماند.
لازم به ذکر است شهرستان دماوند تاکنون میزبان 10 شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) در شهرهای کیلان، آبسرد و روستای آیینه ورزان بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا