بی اطلاعی وزیر بهداشت از واردات ژلاتین خوکی

image568171سیدحسن هاشمی در مورد واردات ژلاتین خوکی و حرام اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: خبری از این موضوع ندارم و باید از رییس سازمان غذا و دارو پیگیری شود.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در اوایل آذر ماه، در نشست انجمن واردکنندگان مواد غذایی محمدرضا پناهنده رئیس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی از ادامه قاچاق ” ژلاتین خوکی ” به کشور خبر داد و گفت: ‌ وقتی جلوی واردات کالایی به صورت رسمی گرفته می‌شود، باید این موضوع در نظر گرفته شود که ممکن است واردات قاچاقی که برای تامین تقاضای بازار در نظر گرفته می‌شود، مجوزهای حلال نداشته باشد، چرا که واردکننده پاستیل با شرکت تولیدی قرار داد می‌بندد، تا ژلاتین گاوی در پاستیل استفاده شود، اما قاچاقچی تعهدی ندارد، چرا که در همه جای دنیا پاستیل با ژلاتین خوکی تولید می‌شود و قاچاقچی هم همان پاستیل را تولید می‌کند.

بعد از این خبر و هیاهوی ایجاد شده در مورد واردات ژلاتین خوکی طبق صحبتهای محمد ابراهیم کریمی رییس بسیج اصناف به توان تولید این محصول رسیدیم.

کریمی در خصوص تولید کننده های ژلاتین اظهار داشت: کشورهای محدودی توانایی تولید ژلاتین را دارند که بحمدالله در کشور ما هم یک کارخانه ای با ظرفیت 50 درصد مشغول به کار است که البته با تحقیق هایی که به عمل آوردیم به یک کارخانه تولید ژلاتین تعطیل شده در مشهد هم رسیدیم.

با این تفاسیر می توان به راحتی نتیجه گرفت که اگر کارخانه قزوین با تمام ظرفیت و کارخانه مشهد دوباره راه اندازی شود نیازی به واردات این محصول نخواهیم داشت و از طرفی جلوی واردات ژلاتین هم گرفته می شود.

این قضیه بعد از مدتی توسط چند مسئول تکذیب شد اما پاسخ درستی هنوز هم دریافت نشده است.

در همین رابطه قاضی ‌زاده هاشمی وزیر بهداشت هم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در مورد آخرین اخبار از وضعیت ژلاتین خوکی فقط اظهار بی اطلاعی کرد.

سیدحسن هاشمی در ادامه گفت: من هیچ صحبتی در این مورد نشنیده ام و باید مسایل این قضیه از رییس سازمان غذا و دارو دریافت شود.

حالا بی اطلاعی آقای وزیر از چنین قضیه مهمی و عدم جوابگویی وی به نظر می رسد وضع واردات این ماده را مبهم تر می کند.

منبع: راه دانا
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا