نشست مشترک هیأت‌های نظارت و اجرایی با کاندیداهای انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه

نشست مشترک هیأت‌های نظارت و اجرایی با کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در محل فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

photo_2016-02-13_21-45-10

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، ناصر محمودی‌فرد،  رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در این نشست مشترک  اظهار کرد: برای برگزاری این نشست، بحث تأیید صلاحیت نهایی داوطلبان کاندیداتوری مد نظر بود که آخرین وضع این موضوع به ما اعلام شد.

وی افزود: شهرستان دماوند به جهت حساسیتی که در استان تهران دارد، در گذشته شاهد بروز آسیب‌هایی در روند برگزاری انتخابات بوده‌ایم که این نشست را برگزار کردیم تا صحبت‌هایی را پیرامون این موضوع با حضور مسئولان داشته باشیم.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه تأکید کرد: کاندیداها و دستگاه‌های مرتبط اجرایی و قضایی باید تلاش کنند تا انتخاباتی به دور از آسیب‌ها و تنش بتواند پرشور برگزار شود و با رقابتی که به وجود می‌آید، حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را رقم زده شود.

محمودی‌فرد ادامه داد: وظیفه همه ماست که بتوانیم فضای سالمی را ایجاد کنیم تا در این فضا هر کاندیداهایی به دور از تخریب و آسیب به دیگران فعالیت انتخاباتی خود را داشته باشد و از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کنند تا آنچه فضای انتخاباتی اجازه می‌دهد به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه کاندیداها باید از اتهام‌زنی و تهمت پرهیز کنند و به موازین اخلاقی و شرعی توجه داشته باشند، گفت: در این زمینه، یکی از مسائل مهم ترجیح منافع نظام بر مصالح فردی است که این موضوع باید به عنوان اولویت همه دلسوزان نظام قرار گیرد.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اضافه کرد: بحث تبلیغات به عنوان محور اساسی است که رعایت مفاد قانونی آن وظیفه همه ماست تا بتوانیم حقوق کاندیداها را رعایت کنیم؛ با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی حق‌‌الناس در انتخابات، شاید یکی از مصادیق این موضوع رعایت حقوق همه کاندیداها در بخش تبلیغات باشد.

محمودی‌فرد بیان کرد: آنچه برای همه ما تکلیف بوده، جلوگیری از هرگونه فضاهای تخریبی که به افکار عمومی آسیب می‌زند، است؛ با فضایی که می‌تواند موجب تشکیک مردم در بحث آرا یا اختلال در بحث برگزاری انتخابات شود، برخورد می‌شود.

وی افزود: امیدواریم همه تلاش کنند که تمام اقدامات در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور باشد؛ آنچه برای ما می‌ماند تلاش در جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

* بسیج کانون مقابله با ظالمان و خدمت به مستضعفان است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند با بیان اینکه بسیج کانون مقابله با ظالمان و خدمت به مستضعفان است، گفت: بسیج شاخص‌های نماینده تراز انقلاب را اسلامی را برای مردم تبیین می‌کند.

مهدی شیرازی نیز اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که بیعت با امام راحل که مقدمه انتخابات است، بیعت با رسول اکرم (ص) به حساب می‌آید.

وی افزود: از همه کسانی که زمینه‌ساز بیعت شده‌اند، اقامه‌کننده این بیعت هستند و حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی بسترسازی می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند تصریح کرد: سپاه و بسیج کانون اقتدار و قدرت برای مقابله با دشمن و ظالمان و همچنین کانون خدمت و نوکری به مردم و مستضعفان است.

شیرازی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که حفظ عزت ملت، بزرگ‌ترین معروف است؛ کسانی که در راستای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی گام برمی‌دارند به ملت آبرو می‌دهند.

وی اضافه کرد: در این خصوص، اگر اقدامی شود که برخلاف جهت عزت و آبروی ملت باشد، باید بدانیم که بزرگ‌‌ترین منکر را مرتکب شده‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند با بیان اینکه سپاه و بسیج سرباز ولایت هستند و عمل انقلابی انجام می‌دهند، بیان کرد: سپاه و بسیج در چهارچوب احزاب و گروه‌های کشور که فعالیت سیاسی می‌کنند، نمی‌گنجند.

شیرازی تأکید کرد: این نهادهای مقدس فراتر از این موضوع‌ها نگاه می‌کنند و وظیفه ما در امر انتخابات حفظ امنیت، بسترسازی برای حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی و تبیین شاخص‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی است.

*کاندیداها در مسیرهای غیرقانونی گام برندارند

دادستان شهرستان دماوند با بیان اینکه مدیریت هواداران انتخاباتی از شئون اصلی کاندیداهاست، گفت: کاندیداها در مسیرهای غیرمتعارف و غیرقانونی گام برندارند.

رحیم رستم‌پور اظهار کرد: امروز همه می‌دانیم که نگاه دنیا به ماست و عزت و آبروی همه ما بسته به آبروی نظام است؛ پس همه باید برای نظام آبروداری کنیم.

وی افزود: همه کاندیداهایی که ظرفیت و آبروی خود را در این کارزار به کار گرفته‌اند، درخواست داریم که از تمام توان خود برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استفاده کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در هفتم اسفندماه باشیم.

دادستان شهرستان دماوند با تأکید بر اینکه نباید مصالح اجتماعی را فدای منافع شخصی کنیم، گفت: این موضوع اگر احیاناً کوچک‌ترین آسیبی به کشور وارد شود، قابل توجیه نیست.

رستم‌پور ادامه داد: در موقعیت خطیری قرار داریم که همگان به ما چشم دوخته‌اند و اکنون وقت پرداخت مطالبات ما از نظام نیست، بلکه باید به حفظ وحدت و انسجام ملت بیاندیشیم؛ همه باید در مسیر وحدت و انسجام تلاش کنیم، چراکه توسعه و آرامش کشور در این مسیر است.

وی با بیان اینکه مردم به اندازه کافی شعار شنیده‌اند و اکنون وقت عمل به شعارهاست، تصریح کرد: در راستای حفظ وحدت تلاش کنیم و برای آرامش مردم اهمیت قائل شویم؛ تمام گفتارها و رفتارها در چهارچوبی باشد که قانون ترسیم کرده است.

دادستان شهرستان دماوند اضافه کرد: اگر نتوانیم مجرای درستی برای گفتار و رفتار خود تعیین کنیم، نزد خداوند متعال مسئول هستیم.

رستم‌پور با اشاره به اینکه مدیریت و تدبیر هواداران انتخاباتی از شئون اصلی کاندیداهاست، بیان کرد: در این خصوص، باید بدون هیچ تعصبی اگر با خطایی برخورد کردیم، جلوی آن را بگیریم و سکوت نکنیم؛ سکوت برابر خطا قرینه این است که خود می‌خواهیم آن را اداره کنیم.

وی تأکید کرد: کاندیداها در مسیرهای مرسوم و غیرمتعارف یا غیرقانونی که طرفداران یا دیگران آن را همواره می‌کنند، گام برندارند؛ حاکمیت در صورتی از کاندیداها حمایت می‌کنند که در راه صحیح و قانونی که مشخص شده، حرکت کنند.

دادستان شهرستان دماوند با بیان اینکه متأسفانه در دوره‌های گذشته شاهد استفاده از امکانات دولتی در امر تبلیغات بوده‌ایم، افزود: به طور جدی، از همه می‌خواهیم برای اینکه انتخابات سالم و بدون مسئله‌ای را برگزار کنیم، از استفاده امکانات دولتی پرهیز کنیم که این موضوع از منظر کیفری نیز قابل تعقیب است.

رستم‌پور با اشاره به اینکه همه ضعف‌ها ناشی از سست بودن، بی‌اعتقادی و بی‌ایمانی است، گفت: از همه می‌خواهیم که ما را در مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی و برگزاری انتخاباتی سالم همیاری کنند.

13941124000777_PhotoL

*مستندسازی تمام اقدامات کاندیداها در دماوند

رئیس دادگستری شهرستان دماوند از مستندسازی تمام اقدامات کاندیداها در این شهرستان خبر داد گفت: تخلفات کاندیداها بعد از انتخابات و تخلفات مجریان خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

مجتبی محمدی اظهار کرد: بدون شک امروز که در این مسند نشسته‌ایم و راحت زندگی می‌کنیم، مرهون خون شهدا و خانواده‌های آنها هستیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم امانت‌دار خوبی در راستای امانتی که در دستان ماست، باشیم تا خدایی نکرده در روز قیامت به شهدای والامقام بدهکار نشویم.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند با بیان اینکه مقام معظم رهبری هفته گذشته در جمع فرماندهان نظامی فرمودند که انتخابات مصداق آیه «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» است، گفت: ایشان تأکید کردند که اگر جمهوری اسلامی ایران را در این انتخابات نصرت دهیم، خداوند متعال نیز به ما نصرت می‌دهد.

محمدی با تأکید بر اینکه همه باید با این دیدگاه وارد انتخابات شوند، تصریح کرد: مجریان، ضابطان و تمام دستگاه‌هایی که به نوعی به برگزاری انتخابات مربوط هستند، باید دست به دست هم دهند تا انتخاباتی به قول مقام معظم رهبری همگانی برگزار شود.

وی ادامه داد: اگر انتخابات همگانی شود، تبدیل به فریضه‌ای می‌شود که همه مردم باید به عنوان یک فریضه در این انتخابات شرکت کنند؛ در این خصوص، کوچک‌ترین خلل در این فریضه، ما را مرهون خون شهدا و ائمه اطهار (ع) و به نظام مقدس و مظهر تشیع نیز ضربه وارد می‌کند و نمی‌توانیم در این خصوص پاسخ‌گو باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند با اشاره به اینکه بر اساس قانون‌های اساسی و انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه قضایی، ستاد پیش‌بینی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی در این شهرستان تشکیل شده است، بیان کرد: این ستاد وظایف و اعضای قانونی دارد و نشست‌های آن به صورت هفتگی برگزار می‌شود و هر چه به انتخابات نزدیک‌تر شویم، نشست‌های بیشتری برگزار خواهد شد.

محمدی افزود: اعضای این ستاد تمام اقدامات انتخاباتی را رصد می‌کنند و هر جایی که نیاز به تذکر باشد، تذکر می‌دهند و هر جا نیاز به تشکیل پرونده باشد، برخوردهای قانونی انجام و منجر به حکم می‌شود.

وی گفت: تصمیمی که در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان دماوند اتخاذ شده، این است که تمام اقدامات مستندسازی و نگهداری شود تا در صورت لزوم به دستگاه‌های مربوطه ارائه شود.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند تأکید کرد: انتظار ما این است که همه در جریان برگزاری انتخابات از روز ثبت‌نام تا روز اعلام نتایج با مجریان، ضابطان و … همکاری کنند و یار و یاور آنها باشند.

وی در ادامه با اشاره به پرونده‌های قضایی که تشکیل می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه، اگر کاندیدایی از زمان ثبت‌نام تا اعلام نتایج مرتکب جرم شود، بر اساس قانون آن را تا بعد از انتخابات احضار نمی‌کنیم؛ اما تمام مستندات جمع‌آوری و پرونده مربوطه تشکیل می‌شود و بعد از انتخابات تا صدور رأی نیز پیش خواهیم رفت.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند اضافه کرد: در خصوص پرونده قضایی مجریان و ضابطان قضایی نیز، اگر مرتکب جرمی شوند، برابر قانون مکلف هستیم که خارج از نوبت به تخلفات آنها رسیدگی کنیم و رأی هم صادر شود.

محمدی بیان کرد: در زمینه رسیدگی به پرونده‌های قضایی انتخابات، دو شعبه بازپرسی در دادسرا و یک شعبه 102 کیفری در دادگاه اختصاص یافته است.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مجریان، ضابطان و رؤسای ستادهای انتخابات کاندیداها خبر داد.

*قانون‌مداری سرلوحه امور کاندیداها قرار گیرد

مدیرکل اطلاعات شرق استان تهران نیز با بیان اینکه قانون‌مداری باید سرلوحه کاندیداها قرار گیرد، گفت: خط قرمزها مورد ملاک باشد؛ کاندیداهایی که در این نشست حضور دارند، شرایط نمایندگی مجلس را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه حضور داوطلبان برای شرکت در انتخابات قلم‌های دشمن را شکست، افزود: داوطلبان به آنها فهماندند که بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز برای خدمت‌گزاری به نظام آمادگی دارند.

مدیرکل اطلاعات شرق استان تهران گفت: داوطلبانی که تأیید صلاحیت نشدند، شرایط خدمت برای نمایندگی مجلس را نداشتند، اما خدمت‌گزاری در همه جا وجود دارد؛ حضور بسیار کاندیداها افتخاری برای ما و شکست برای دشمنان است.

وی ادامه داد: بر اساس وظیفه ذاتی خود که رسانه‌های خارجی را رصد می‌کنیم، مشاهده می‌شود که آنها لحظه به لحظه عقب‌گرد خود را متوجه می‌شوند؛ چراکه آنها تبلیغات گسترده می‌کنند تا حضور در عرصه‌های مختلف را کمرنگ کنند، اما موفق نمی‌شوند.

مدیرکل اطلاعات شرق استان تهران این موضوع را ریشه در ولایت‌پذیری دانست و تصریح کرد: تفاوت نظام جمهوری اسلامی ایران با دیگر نظام در داشتن اعتقاد به بحث ولایت است.

وی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر هم‌دلی و هم‌زبانی بیان کرد: اینکه همه مسئولان و کاندیداها دوره یکدیگر جمع‌ شدند و معقولانه حساب و کتاب می‌کنند، نشان‌دهنده هم‌دلی و هم‌زبانی است؛ هر کدام از کاندیداها می‌توانند در کنار نماینده منتخب یا مدیران خدمت‌گزاری کنند.

مدیرکل اطلاعات شرق استان تهران با تأکید بر اینکه همه باید قانون‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: در این خصوص لازم است تا اگر شورای نگهبان یا هیئت نظارت بر انتخابات مطلبی گفتند که برخلاف نظر ما بود، باز هم آن را تأیید کنیم و امید است تا همه برای رقابتی سالم و حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دشمن تاکنون در بحث انتخابات شکست خورده است، گفت: بحث اصلی ما پیش‌بینی و پیشگیری است و همه موارد را اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید؛ سلامت و تأمین امنیت انتخابات برای ما حائز اهمیت است.

مدیرکل اطلاعات شرق استان تهران ادامه داد: در این راستا، از همان لحظه نخست هر موردی که به نوعی شائبه تخلفات داشته باشد، تذکر می‌دهیم و این مسیر را تا بعد از انتخابات ادامه خواهیم داد؛ مطمئناً کسانی که برای خدمت‌گزاری آمده‌اند، نباید کوتاهی کنند.

وی با تأکید بر اینکه کاندیداهایی که برای خدمت‌گزاری آمده‌اند باید خط قرمزها ملاک آنها باشد، تصریح کرد: دیانت، اعتقاد، قانون‌مداری، ولی‌فقیه و … خط قرمزهای ماست و در مرحله بعدی باید به حق‌الناس توجه داشت.

*رفاقت و رقابت در انتخابات آمیخته شود/ بازی انتخابات برد ـ برد است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه رفاقت و رقابت در انتخابات باید با یکدیگر آمیخته شود، گفت: بازی انتخابات برد ـ برد است و شکست در آن معنایی ندارد.

جت‌الاسلام‌والمسلمین محمد علاءالدینی ضمن گرامیداشت دهه مبارک و فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که در فضای جمهوری اسلامی ایران تنفس می‌کنیم.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم (ص) افزود: پیامبر (ص) فرمودند که اگر در جامعه‌ای زندگی می‌کردیم که سه ویژگی داشت، خداوند منان را شاکر باشیم که زنده هستیم.

امام جمعه دماوند ادامه داد: گشایش دست ثروتمندان برای رسیدگی به محرومان، بهترین امیران فرمان هدایت را به دست می‌گیرند و شورایی شدن امور سه ویژگی مدنظر پیامبر (ص) به حساب می‌آید.

علاءالدینی تصریح کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خداوند متعال را شاکر هستیم که در فضایی زنده هستیم که دست اغنیا به روی محرومان گشاده شده، بهترین‌ها، امیر و مسئول هستند و امور نیز شورایی است.

وی با بیان اینکه امر شورایی لوازمی دارد، گفت: از جمله لوازم شورا بحث رقابت است؛ یکی از آسیب‌هایی که در گذشته موجب دو دوره ابطال انتخابات حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه شد، این بود که رفاقت‌ها آمیخته به رقابت نشد.

امام جمعه دماوند ادامه داد: بعضی گفتند که قبل از رقابت، رفاقت و بعضی دیگر گفتند بعد از رقابت، رفاقت لازم است؛ اما آن چیزی که مهم به نظر می‌آید، این است که هم قبل از قبل، هنگام و بعد از رقابت، رفاقت باید وجود داشته باشد.

علاءالدینی با اشاره به لوازم رفاقت بیان کرد: یکی از لوازم این رفاقت، تمکین برابر قانون است؛ اگر وارد بازی می‌شویم، باید ابتدا قواعد آن را قبول کنیم؛ قواعد این بازی در جمهوری اسلامی ایران قانونی و شرعی است.

وی اضافه کرد: کسانی که این قواعد را بلد نباشند یا بلد باشند و برهم بزنند، هم خودشان و هم جامعه را دچار آسیب می‌کنند؛ چراکه در فتنه 88 نیز همین اتفاق افتاد، کسانی آمدند که ظرفیت و تحمل شکست را نتوانستند در جامعه مشهود کنند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه معتقدیم پیروزی و شکست هر دو ظرفیت می‌خواهد، افزود: بازی انتخابات برد- برد است و برد و شکست در آن معنایی ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا