انجام 16849 مورد بازرسی از اصناف در دماوند/ تشکیل 426 فقره پرونده تخلفاتی

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: در 10 ماه اخیر، 16 هزار و 849 مورد بازرسی از اصناف دماوند صورت گرفته که منجر به تشکیل 426 فقره پرونده تخلفاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علیرضا خواجه‌ای با اشاره به وضع بازار در ماه‌های پایانی سال در شهرستان دماوند اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال، بازار این شهرستان هیچ کمبودی در زمینه کالاهای ضروری و غیرضروری ندارد و تمام کالاها به وفور در بازار یافت می‌شود.

وی در خصوص ابلاغ به اتحادیه‌های مرتبط در زمینه کنترل تعداد کالا و نیازمندی‌های شهروندان در شهرستان دماوند تصریح کرد: به اتحادیه‌ها ابلاغ شده است تا میزان کالاها و نیاز شهروندان این شهرستان نیز شناسایی و کنترل‌های لازم صورت گیرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند با اشاره به افزایش چند درصدی قیمت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بیان کرد: قیمت این سه کالای پروتئینی چند درصدی افزایش قیمت داشته است که دلیل آن مبادی ورودی این کالاها همچون خراسان شمالی و بجنورد بوده که درصدد هستیم تا با کنترل‌های لازم بازار متعادل شود تا در شب عید مشکلی وجود نداشته باشد.

خواجه‌ای افزود: همچنین با کنترل بازار سعی می‌کنیم تا شهروندان برای خرید کالاها و مایحتاج ضروری خود دغدغه و کمبودی نداشته باشند و گرانی نیز نخواهیم داشت.

این مسئول اضافه کرد: از کسبه نیز تقاضا داریم تا با سود کمتر و عرضه کالای بیشتر نسبت به وضع درآمدی مردم جانب اعتدال را رعایت کنند و رضایت خاطر مشتری را فراهم آورند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند در خصوص کنترل، بازرسان اصناف در بازار گفت: بازرسان با حضور گسترده در بازار، واحدهای صنفی را رصد و در صورت بروز تخلف به طور قطع برخورد جدی را انجام خواهند داد.

خواجه‌ای با اشاره به عملکرد واحد بازرسی و نظارت در 10 ماه سال جاری افزود: عملکرد این 10 ماه شامل انجام 16 هزار و 849 مورد بازرسی از صنوف، 426 فقره تشکیل پرونده تخلفاتی و ارجاع آن به اداره تعزیرات، 191 مورد شکایات حضوری و 194 مورد خبر و گزارش مردمی بوده است.

وی اضافه کرد: شکایت‌های مردم با فوریت پیگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد و اگر واحدهای متخلف به تخلف خود ادامه دهند بر اساس ماده 28 قانون نظام صنفی مدتی از فعالیت واحد متخلف جلوگیری خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند تصریح کرد: بر اساس گزارش واحد بازرسی و نظارت اصناف عمده شکایت مردمی در زمینه کیفیت و وزن نان، نبود برچسب قیمت در واحدهای صنفی، گران‌فروشی، نداشتن تعهد بر انجام کار در تعمیرات خودرو و لوازم خانگی و … بوده است.

خواجه‌ای ادامه داد: همچنین از شهروندان می‌خواهیم تا تخلفات صنفی همچون تقلب و کم‌فروشی و تخلفات دیگر را نیز به اتاق اصناف و واحد بازرسی و نظارت اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم انجام شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا