تقوی در جمع مردم دماوند: امام از سلاح فتوا و نفوذ در دل ها استفاده کرد/ غربی ها، ایران را جزیره ثبات برای مبارزه با شرق می دانستند

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه غربی ها، ایران را جزیره ثبات برای مبارزه با شرق می دانستند، گفت: امام هرگز دستور تشکیل گروه‌های مسلح را نداد و با سلاح فتوا، برنده‌ترین کارها را انجام داد و امروز نیز اسلحه فتوا، از هر سلام دیگری، برنده‌تر است.

تقوی به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا تقوی در جمع پرشور شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن در دماوند، اظهار کرد: سال ۱۳۵۷، نهضتی در ایران آن زمان اتفاق افتاد که برای بسیاری از سردمداران غربی، دور از انتظار بود؛ تحلیل آمریکایی‌ها این بود که تا ده‌ها سال دیگر، هیچ فریادی از این ملت بیرون نمی‌آید.
وی افزود: آمریکایی‌ها، در تحلیل‌ها به این نتیجه رسیده بودند که ایران، جزیره ثبات است و برای کنترل قدرت بلوک شرق، مرزهای مشترک این کشور با بلوک شرق، آن را به بهترین مکان برای غرب تبدیل کرده است.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: در حالی که غربی‌ها، برای 25 سال آینده بر روی آرامش ایران حساب باز کرده بودند؛ اما یک عالم رشید، فوران فیض را در فیضیه فریاد زد و از مردم خواست که علیه نظام سلطه فوران کنند.
تقوی تصریح کرد: نظام طاغوتی امام را به نجف برده بود که او را قربانی کند و در برابر علمای نجف، آبرو وی را ببرد؛ اما قضیه برعکس شد و امام در نجف، نظریه جمهوری اسلامی مبتنی بر نظام ولایت‌فقیه را مطرح کرد و شاگردانی را نیز تربیت کرد.
وی با اشاره به اینکه امام بر دل‌ها، حاکمیت پیدا کرد، تأکید کرد: امام هرگز دستور تشکیل گروه‌های مسلح را نداد و با سلاح فتوا، برنده‌ترین کارها را انجام داد و امروز نیز اسلحه فتوا، از هر سلام دیگری، برنده‌تر است.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: امام دل‌ها را تسخیر و غبارزدایی کرد و وقتی دل‌ها روشن شد، مردم نیز صحنه مبارزه را گرم‌تر کردند و شعارهایی که برخاسته از شعور مردم بود، توانست وصلت انقلابی را ایجاد کند.
تقوی با بیان اینکه مردم با شعار الله‌اکبر که شعار آغازین رسول اکرم، به میدان آمدند، تأکید کرد: مردم با مطرح کردن این شعار به عنوان اولین شعار انقلاب، ماهیت و شناسنامه انقلاب را برای جهانیان آشکار کردند و ریشه و ماهیت را به دنیا شناختند.

22 بهمن دماوند
وی تأکید کرد: این شور و حماسه عاشورایی بود که در خیابان‌ها و بیابان‌های ایران اسلامی موج می‌زد و این نهضت حسینی و روحیه عاشورایی بود که در برابر توپ و تانک ایستاد و با خون از انقلاب خویش، حمایت کردند.
قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: نفوذی‌ها و ترسوهایی بودند که می‌گفتند که مردم تحمل ندارند و میدان ژاله آن روز و میدان شهدای امروز را می‌گفتند؛ اما امام می‌فرمود که این ملت عاشورایی است و صحنه را ترک نمی‌کند. کسی که راه درست انتخاب کند و بر این راه معتقد باشد، هرگز صحنه را ترک نمی‌کند و از پای نمی‌ایستد.
تقوی ادامه داد: رییس‌جمهور و دولت موقت آن زمان از عوامل نفوذی بودند و زمانی که اصل ولایت‌فقیه در مجلس خبرگان تصویب شد، شب استعفا دادند و این‌ها کسانی بودند که می‌خواست انقلاب را منحرف کنند؛ 17 هزار شهید ترور و هشت سال دفاع مقدس، مردم ایستادند و فریاد «هیهات من الذله» را سر دادند و ایستادند و عقب‌نشینی نکردند.
وی با تأکید بر اینکه در سال ۸۸ رقابت بین دو کاندیدا نبود، خاطرنشان کرد: آیا شعار بر علیه اصل نظام دادن و اعلام کشته شدن کسی که زنده است و ختم گرفتن و شرکت در ختم وی، رقابت کاندیداتوری بود؟
قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه لبخند آمریکایی‌ها، نباید مسئولان ما را امیدوار کند و اخم آنها هم ترسی نداریم، تصریح کرد: این ملت پشتتان ایستاده است؛ بر خلاف فرانسه که خود را قدرت بزرگ می‌داند، برای فروش هواپیما باید از امریکا اجازه بگیرند، ملت و حکومت در ایران هیچ ترسی از هیچ ابرقدرتی ندارد.
تقوی گفت: امروز انقلاب اسلامی در جنوب لبنان آن‌چنان اثری گذاشت که سیلی بر صورت چهارمین ارتش قدرتمند جهان می‌زند که هنوز گیج هستند و امروز در یمن نیز انقلاب اسلامی صاحب نفوذ و قدرت است و این اقتدار به پشتوانه مردم ایجادشده است.
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه مبادا مجلسی مانند مجلس ششم تشکیل شود، تأکید کرد: آن‌هایی که می‌گفتند باید اصل ولایت‌فقیه را باید حذف کنیم که بعد ریشه‌شان مشخص شد؛ عده‌ای به خارج از کشور رفتند، عده‌ای در فتنه حضور پیدا کردند، عده‌ای جا خوش کرده‌اند و صندلی که بر روی خون شهدا موج می‌زدند که حق‌الناس است که این صندلی را به چه کسی می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا