علی جعفر: قطعاً بشار اسد پیروز انتخابات بعدی در سوریه است/ امجد شیخ: 10 درصد جمعیت فوعه و کفریا تا کنون شهید شده‌اند

image632502بعد از ظهر امروز نشست تجلی مقاومت با حضور امجد شیخ از ساکنان فوعه و کفریا و همچنین علی جعفر از ساکنان نبل و الزهرا در محل شبکه اطلاع رسانی دانا با حضور برخی از اهالی رسانه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تارود، بعد از ظهر امروز نشست تجلی مقاومت با حضور امجد شیخ از ساکنان فوعه و کفریا و همچنین علی جعفر از ساکنان نبل و الزهرا در محل شبکه اطلاع رسانی دانا با حضور برخی از اهالی رسانه برگزار شد.

علی جعفر، دانشجوی دکتری رشته ادبیات و یکی از ساکنان نبل و الزهراء در توضیح شرایط سخت 4سال محاصره این دو شهر اظهار داشت: شهر های نبل و الزهرا دو شهر بسیار به هم نزدیک بوده و جمعیتی حدود 60 هزار نفر در آن‌ها ساکن هستند.

وی افزود: حدود هزار نفر از اهالی این دو شهر از 4سال پیش در محاصره هستند و به جرأت می توان گفت خانه ای نیست که در راستای مقاومت شهید نداده باشد؛ گاهی شدت محاصره برای مردم بیشتر می شد تا جایی‌که حتی مسیر ارتباطی این دو شهر با کردهای اطراف قطع شد و مردم برای ادامه حیات خود به خوردن علف و چمن روی آوردند.

علی جعفر در توضیح شکست محاصره نبل و الزهرا گفت: در حال حاضر تنها مسیری به این مناطق باز شده است که البته همین موفقیت بزگی است و طی دو روز گذشته که رهبران مقاومت در این مناطق بودند قول شکست محاصره تمامی مناطق را به مردم دادند.

وی در خصوص شرایط سخت محاصره گفت: گاهی تعدادی از بالگردهای دولت برای اهالی این دو منطقه مواد غذایی می فرستاد اما یان بالگردها توست تروریست ها مورد هدف قرار گرفتند.

این شهروند نبل و الزهرا تأکید کرد: تروریست ها در ابتدای ورود به سوریه توانستند با ظاهرسازی افکار عمومی را به خود جلب کنند اما در ادامه با گسترش خوی وحشی‌گری توسط آنها، مردم از آنها فاصله گرفتند.

علی جعفر با اشاره به همراهی های ایران در مسیر گسترش پیروزی ها و شهدای مستشاری ایران در سوریه گفت: ایران از ابتدا همراه مردم سوریه بوده است و مردم سوریه این موضوع را به خوبی درک می کنند و از نقش ایران مطلع هستند.

وی در ادامه گفت: متأسفانه جنایات تروریست ها در سوریه پایان ندارد و امروز با وجود اینکه نبل و الزهرا آزاد شده اند، حدود 40 زن از زنان شیعه ساکن این دو شهر ناپدید شده‌اند که خبر یاز وضعیت آنها در دست نداریم.

این شهروند نبل و الزهرا با بیان اینکه نبل و الزهرا بزرگترین مرکز تجمع شیعیان در سوریه است تصریح کرد: اگرچه امروز 60 درصد از خاک سوریه در دست تروریست های تکفیری است اما آنچه که اهمیت دارد تسلط دولت سوریه و نیروهای مقاومت بر مناطق استراتژیک مانند دمشق ، حلب و … است و با روند پیشروی نیروهای مقاومت طی یک سال آینده شاهد آزادی کامل سوریه از دست تروریست ها خواهیم بود.

علی جعفر با بیان اینکه بی ثباتی در سوریه امروز به همه جای دنیا سرایت کرده است بیان داشت: رهبران مقاومت در نبل و الزهرا دو تن از فارغ التحصیلان از دانشگاه های ایران بودند و توانستند مردم را به مقاومت در مقابل تکفیری ها دعوت کنند.

وی در توضیح پیروزی مهم و شکست محاصره نبل و الزهرا گفت: با شکستن این محاصره و باز شدن مسیر این دو منطقهف راه ارسال اسلحه از ترکیه برای تروریست ها بسته شده است.

وی در توضیح برخی از جنایات داعش در این دو منطقه گفت: انگیزه تمامی تروریست ها مباحث مالی است، آنها اموال مردم را به غارت می‌برند، زنان را اسیر می کنند و برای خود باندهایی تشکیل داده اند که با دزدین مردم سوریه، اعضای بدن آنها را خارج و به کشورهای دیگر قاچاق می‌کنند.

این شهروند نبل و الزهرا در ادامه گفت: وضعیت فرهنگی و آموزشی در سوریه مانند بقیه مباحث ضعیف است و امروز بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی در این مناطق تعطیل شده اند و هیچ اقدام فرهنگی صورت نمی‌گیرد.

تروریست ها زمین های اطراف فرات را از مردم به زور گرفته و به دیگران اجاره می‌دهند

شرایط زندگی در فوعه و کفریا بسیار سخت شده است

مجامع بین الملل تا کنون کاری برای نجات مردم این دو منطقه نکرده‌اند

امجد شیخ یکی از ساکنان فوعه و کفریا و دانشجوی رشته علوم سیاسی نیز در توضیح محاصره این دو شهر گفت: فوعه و کفریا در نزدیکی شهر ادب واقع شده اند و تا کنون علی رغم تلاش های گسترده مسیری برای شکست محاصره این دو شهر باز نشده است.

وی دراین راستا افزود: تروریست ها با کمک ترکیه تا کنون چندین حمله بزرگ و سهمگین به ساکنان این دو شهر داشته اند که در نتیجه آن تا کنون 1700 نفر شهید شده اند؛ تا کنون ده درصد از جمعیت این دو شهر توسط ترورسیت ها شهید شده است.

امجد شیخ با بیان اینکه هیچ گاه اجازه ورود تروریست ها به فوعه و کفریا داده نشد تصریح کرد: مقاومت در این دو شهر همچنان ادامه دارد تا روزی بتوانیم آزادی و شکست محاصره فوعه و کفریا را جشن بگیریم.

وی تصریح کرد: فوعه و کفریا در ابتدا تنها 70 درصد محاصره شده بود اما از یک سال گذشته محاصره شدیدتر و کامل شده است، تنها خوراک مردم در این مناطق گندم و سیب زمینی است که حاصل کشت در زمین های فوعه و کفریا است.

ساکن فوعه و کفریا در توضیح شرایط سخت این دو منطقه اظهار داشت: مواد غذایی برای کودکان، سوخت، داروها، برق و … به اتمام رسیده است و به خاطر قطع ارتباط کامل از سه ماه پیش تا کنون خبری از اهالی این منطقه ندارم.

امجد شیخ با اشاره به نشست ژنو 3 اظهار داشت: اگرچه معتقد هستیم بحران سوریه به زودی بایستی حل شود اما از طرف دیگر معتقدیم که معارضان سوری نمی‌توانند طرف مورد مذاکره در این نشست ها باشند و منافع مردم سوریه را تأمین کنند.

وی با اشاره به مبادله تعدادی از نیروهای تروریستی با اسیران در فوعه و کفریا گفت: این اقدامات اگرچه خوب بوده و تا حدی روحیه زیادی را به مردم داده است اما آنچه که ما اکنون شاهد هستیم فضای تبعیضی است که نهادهای بین المللی در سوریه به وجود آورده اند؛ هنوز آذوقه و مواد و وسایل زندگی با وجود امضای توافق نامه ها به دست اهالی فوعه و کفریا نرسیده است.

این شهروند فوعه و کفریا افزود: مردم گرایشی به تروریست ها ندارند و امروز می توانیم به جرأت بگوییم مردم بیش از گذشته طرفدار بشار اسد هستند و قطعاً بشار اسد در انتخاباتی آزاد و عادلانه انتخاب مردم سوریه به عنوان رئیس جمهور این کشور خواهد بود.

امجد شیخ با اشاره به نقش عربستان در حمایت از تروریست ها تصریح کرد: همه مردم سوریه به خوبی می دانند که تروریست ها با حمایت های بی دریغ همه جانبه از سوی عربستان و ترکیه توانستند این میزان از خرابی را در سوریه به بار آورده و اقداماتی از این دست انجام دهند.

وی همچنین بیان داشت: ما شاهد تردد در مرزهای ترکیه هستیم و بر خلاف اینکه ترکیه مدعی شده است مرزهای خود را به روی تروریست ها بسته، آمبولانس های حامل مجروحین، مواد غذایی و دارویی، اسلحه و مهمات از این مرز برای تروریست ها با حمایت های عربستان فرستاده می شود.

امجد شیخ با بیان اینکه انسانیت برای تروریست ها مهم نیست تأکید کرد: تروریست ها زمین های اطراف فرات را از مردم به زور گرفته و به دیگران اجاره می‌دهند و با مالیات هایی که به زور از مردم می‌گیرند، هزینه های اسلحه های خود را تأمین می کنند.

این شهروند فوعه و کفریا در پایان تأکید کرد: وحدت میان مردم مهمترین رمز پیروزی ملت ها است و امروز اگر همه کشورها و ملت ها متحد شوند می توانند تروریست ها را در تمام دنیا شکست دهند؛‌تروریست ها امروز با ایجاد تصوری ناپسند از اسلام در اذهان مردم دنیا به اسلام ضربه های بزرگی وارد کرده اند.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا