درآمد 4 میلیارد تومانی کمیسیون ماده 99 برای روستاهای دماوند

mehdi heidariبخشدار مرکزی دماوند از درآمدزایی مبلغ 4 میلیارد تومانی کمیسیون ماده 99 برای روستاهای این بخش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، مهدی حیدری در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی روستاهای بخش مرکزی دماوند به مناسبت دهه مبارک فجر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به مشکلات روستاها در گذشته اظهار کرد: موضوع بودجه در گذشته از جمله مشکلات روستاها بوده که با کمک مسئولان و توجه ویژه به کمیسیون ماده 99 تا حدودی از این مشکلات رفع شده است.

وی ادامه داد: توجه به کمیسیون ماده 99 باعث شد تا بسیاری از ساخت و سازها در روستاها ساماندهی و از تخلف‌ها جلوگیری شود و درآمدی نیز برای داخل روستاها به وجود آید.

بخشدار مرکزی دماوند در خصوص درآمدزایی 4 میلیارد تومانی در سال گذشته برای روستاها از طریق کمیسیون ماده 99 تصریح کرد: بیش از 4 میلیارد تومان در سال گذشته از طریق این کمیسیون برای روستاها درآمد ایجاد شده است که این اتفاق باعث شد تا کمبود بودجه در روستاها از بین برود.

حیدری با اشاره به فعالیت‌های عمرانی انجام شده در روستاها گفت: فعالیت‌های عمرانی انجام شده توسط دهیاری‌ها و شوراهای روستا همچون آسفالت و جدول‌کشی، خرید ماشین‌آلات مکانیزه برای جمع‌آوری زباله‌ها و خریداری خودرو‌های باری بوده که نیاز روستاها به حساب می‌آمد.

وی افزود: تمام اعتبار حاصل از درآمدزایی، از طریق کمیسیون ماده 99 در 90 درصد روستاها در قالب پروژه‌های عمرانی و خرید تجهیزات و ماشین‌آلات استفاده شد.

بخشدار مرکزی دماوند اضافه کرد: انتظار ما از برخی ادارات شهرستان دماوند همچون آبفای روستایی بیشتر بود؛ اما متأسفانه برآورده نشد که در بعضی از روستاها با مشکل روبه‌رو بودیم و اگر مدیریت آبفای روستایی استان تهران، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد، مسلماً مشکلات به حداقل خواهد رسید.

حیدری گفت: همچنین اگر برنامه‌ریزی بلندمدت صورت بگیرد، نیازمندی‌های روستایی برطرف خواهد شد؛ البته موضوع داشتن یا نداشتن آب ملاک است، اما آبی که مردم روستاها استفاده می‌کنند، کاملاً بهداشتی است و از استان تهران نیز قول‌هایی داده شده است تا با عنایت خداوند در سال آینده در این زمینه، مشکلی نداشته باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا