موضع تند هاشمی علیه شورای نگهبان نشان‌دهنده انحراف وی از مسیر انقلاب است/ در موضوع سیدحسن خمینی، آسمان که به زمین نیامده؛ کار طبق روال قانونی دنبال شود

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد شدید از سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی علیه شورای نگهبان، افزود: موضع گیری های تند هاشمی رفسنجانی علیه شورای نگهبان نشان داد که وی از مسیر انقلاب اسلامی منحرف شده است.
به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار تابان تربت، اظهار داشت: شورای نگهبان بعنوان پاسدار انقلاب و نظام در قانون اساسی تعریف شده و لذا بر تمام قوانین کشور از روی منطق و شرع و قانون اساسی نظارت استصوابی دارد.

وی تصریح کرد: علیرغم انتقادات داخلی و هجمه های خارجی علیه شورای نگهبان، 6 فقیه و مجتهد جامع الشرایط و 6 حقوقدان این نهاد انقلابی بخوبی توانسته در مدت 37 سال گذشته از کیان نظام و انقلاب پاسداری کند.

شجونی سخنان روز 12 بهمن هاشمی رفسنجانی علیه شورای نگهبان را ناشی از انحراف او از مسیر اصلی انقلاب دانست و افزود: عصبانیت آقای هاشمی بخاطر این است که شورای نگهبان در رد و یا عدم احراز صلاحیت های کاندیداهای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر اساس قانون عمل کرده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: در موضوع آقای سید حسن خمینی، ایشان هم باید به مانند سایرین آزمون می داد و نه اینکه شرایط اختصاصی برای آزمون دادن وی مهیا کرد، حالا ایشان آزمون نداده ، لذا آسمان به زمین نیامده و باید طبق روال قانون کار دنبال شود.

شایان ذکر است؛ هاشمی رفسنجانی درمراسم روز 12 بهمن در فرودگاه مهرآباد تهران به برخی رد صلاحیت‌شدگان خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: عده‌ای صلاحیت شخصیتی که جدش امام است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید؛ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید تبریک بدی گفتید خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا