وقتی خرید هواپیمای خارجی از نان شب مردم واجب تر می شود

درست در زمانی که معیشت مردم اصلی ترین دغدغه آنهاست و همه کارشناسان اقتصادی حل این معضل را در سایه عمل به اقتصادی مقاومتی عنوان می کنند تمام هم و غم دولت صرف خرید هواپیما از کشورهای خارجی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، درست در زمانی که معیشت مردم اصلی ترین دغدغه آنهاست و همه کارشناسان اقتصادی حل این معضل را در سایه عمل به

اقتصادی مقاومتی عنوان می کنند تمام هم و غم دولت صرف خرید هواپیما از کشورهای خارجی می شود.

رئیس جمهور در کنفرانس خبری خود که در رابطه با برجام برگزار شده بود گفت: از امروز خرید هواپیما و خدمات ایمنی هوایی ما برای مسافران بیشتر می شود.

وزیر راه: برای خرید ۱۱۴ هواپیما با ایرباس توافق کردیم

وزیر راه و شهرسازی بعد از اظهارات روحانی با خبر تعلیق تحریم ها از توافق با شرکت ایرباس فرانسه برای خرید ۱۱۴ هواپیما برای هما خبر می دهد و می گوید:در چند ماه اخیر مذاکرات بسیاری را با شرکت‌های دست اول تأمین کننده هواپیما داشته‌ایم.
هواپیماهای‌ «دست‌دوم» در راه ایران
البته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام می کند تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی، معامله‌هایی را برای خرید و وارد کردن هواپیما در کشور انجام داده‌اند که این هواپیماها صفر کیلومتر نخواهند بود.
دولت از مجوز آمریکا برای فروش هواپیما به ایران ذوق‌زده نشو‌د

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس می گوید:دولت از مجوز آمریکا برای فروش هواپیما به ایران ذوق‌زده نشو‌د.

وی اعتقاد دارد کمپانی‌های سازنده هواپیما در راستای توجیه مالی خود دنبال بازار بکر ایران هستند.

لاهوتی با بیان این که ایران باید برای خرید هواپیما از آنها امتیاز بگیرد تاکید کرد:نباید در خرید هواپیما بدون تفکر عمل کرد زیرا رفع تحریم‌‌ها در گام اول امتیازی برای همین کمپانی‌هاست.

معاون وزیر راه از خرید 8 هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس «ای 380» خبرداد

چند روز بعد معاون وزیر راه از خرید 8 هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس «ای 380» خبر می دهد اصغر فخریه کاشان در مصاحبه با رویترز گفته است:ایران برای خرید 8 هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس «ای

380» (A380) که قرار است از سال 2019 تحویل داده شود، قرارداد موقتی با شرکت ایرباس اروپا منعقد کرده است ای-380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است.

وی ادامه داد:قرارداد خرید 127 هواپیما که اغلب آنها جدید است و احتمالاً در این هفته تکمیل می‌شود، شامل 16 هواپیمای ایرباس «ای 350» (A350) نیز هست.

رئیس جمهور راهی فرانسه می شود تا خبرهای دریافتی از فرانسه‌ از نهایی شدن خرید هواپیما از شرکت ایرباس و نیز قرارداد با پژوی فرانسه حکایت کند.

به گزارش رهیاب،خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است ایران متعهد می‌شود در مدت 10 سال پول هواپیماها را پرداخت کند این هواپیماها بیش از ۱۰۰ فروند است که ایرباس باید تا چهار سال همه هواپبماها را در اختیار ایران قرار دهد.

خرید «ایرباس۳۲۰» با دو برابر قیمت
نخجوانی رئیس اسبق سازمان هواپیمایی درباره قرارداد خرید هواپیما از فرانسه گفت:قیمت یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ صفر کیلومتر در کارخانه ۸۰ میلیون دلار است، در حالیکه همین هواپیما را در بازار آزاد می‌توان با نصف قیمت تهیه کرد.
وی ادامه داد:برای خرید هر فروند هواپیما دست‌کم 60 میلیون دلار اعتبار صرف خواهد شد، که با وضعیت اقتصادی کنونی و با نرخ‌های موجود، ایرلاین‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند اقساط آن را بازپرداخت کنند.
نخجوانی گفت:بهتر است اعتبار بیش از 20 میلیارد دلاری برای خرید هواپیما در کشور، صرف جوان‌سازی ناوگان هواپیمایی شود تا سن ناوگان را به 10 سال کاهش دهد نه به صفر کیلومتر.
کوچک‌زاده: در این شرایط که مردم دچار مشکل هستند، آیا باید چند میلیارد دلار برای خرید هواپیما بدهیم
مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد آیا اولویت اول مردم ما خرید 100 فروند هواپیما از فرانسه است؟ در این شرایط که مردم دچار مشکل هستند، آیا ما باید چند میلیارد دلار پول برای خرید هواپیما بدهیم؟ و آن هم هواپیماهای درجه یک!

وی افزود: من در شرایط کنونی نمی‌خواهم وارد بحث قرارداد خرید هواپیما بشوم، اما شما می‌دانید که در ناوگان هوایی کشور تعداد زیادی از هواپیماهای ما زمین‌گیر بوده و باید این ناوگان نوسازی شود، از طرف دیگر این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که دولت ما خود اقدام به خرید هواپیما که نمی‌کند و دولت ما هواپیمادار نیست و نباید هم باشد. از این‌رو دولت توسط سازمان هواپیمایی کشوری این ناوگان را مدیریت می‌کند و ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی هستند که اقدام به خرید هواپیماهای جدید می‌کنند.

 درست در زمانی که معیشت مردم اصلی ترین دغدغه آنهاست و همه کارشناسان اقتصادی حل این معضل را در سایه عمل به اقتصادی مقاومتی عنوان می کنند تنها ارقام اعلام شده نشان می‌دهد، روحانی 184هزار میلیارد تومان (حدود دو و نیم برابر درآمد نفتی ایران) را به اروپا برده است.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا