بلاتکلیفی چندین استیضاح و طرح های تحقیق و تفحص در مجلس

53453هر گاه یکی از نمایندگان مجلس تخلفاتی از یک نهاد و یا وزارتخانه مشاهده کند، می تواند درخواست طرح تحقیق و تفحص کند.
به گزارش پایگاه خبری تارود، پس از تصویب این طرح در مجلس، تیم کارشناسی با حضور نمایندگان و کارشناسان مجلس تشکیل می شود و به مدت شش ماه باید با بررسی مدارک و مستندات گزارشی از آن نهاد و وزارتخانه تهیه و در صحن مجلس قرائت کند.
چنانچه در گزارش با ذکر مستندات به تخلفی اشاره شود، پرونده جهت بررسی به قوه قضائیه ارسال می شود.
در همین راستا حداقل پنج طرح تحقیق و تفحص تحویل هیئت رئیسه مجلس شده که تاکنون در صحن مجلس مطرح نشده و بلا تکلیف است.
طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، طرح تحقیق و تفحص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت از محیط زیست، طرح تحقیق و تفحص از واردات بنزین و همچنین طرح تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و مسئولین دارای گرین کارت از جمله این طرح ها هستند که از مدتها پیش تحویل هیئت رئیسه مجلس شده است.
هیئت رئیسه مجلس برخلاف آئین نامه داخلی مجلس این طرح ها را در دستور کار مجلس قرار نمی دهد.
از طرف دیگر چندین استیضاح در مجلس تهیه شده که باز هیئت رئیسه برای اعلام وصول آن مقاومت می کند و برخلاف ائین نامه آنها را در دستور کار مجلس قرار نمی دهد.
طبق آئین نامه داخلی مجلس هر گاه 10 نماینده خواستار استیضاح یک وزیر شوند هیئت رئیسه باید آنرا در صحن مجلس مطرح و وزیر ظرف 10 روز در مجلس حضور یابد.
علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارای، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوان و همچنین علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وزرایی هستند که استیضاح آنها تهیه و به رغم داشتن امضای زیاد و تحویل به هیئت رئیسه هنوز در صحن مجلس مطرح نشدند.

منبع: افکار خبر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا