هر زن متاهلی بايد اين ۶ نكته را رعايت كند

اين صفحه را با دقت بخوانيد و توصيه هايمان را هر روز در خانه تمرين كنيد.

قطعاً هنوز عاشق هم هستيد! اما شايد كافي نيست. براي اينكه همسرتان به يك رابطه پنهاني وارد شود، نه تنها عشق ميان شما، بلكه وجود فرزندان با داشتن يك زندگي به ظاهر آرام هم كافي نيست. ماجراي خيانت از روزي كه همسرتان با نفر سومي صحبت مي كند، آغاز نمي شود. سابقه اين اتفاق به ماه ها و حتي سال ها قبل از آشنايي او با زن ديگري بر مي گردد. به روزهايي كه بي توجه به خطري كه پشت در خانه تان كمين كرده، تنها با خيال اينكه همديگر را دوست داريد به ريزه كاري هاي ارتباط تان بي توجهي مي كرديد. اگر مي خواهيد با اين ريزه كاري ها آشنا شويد. اين صفحه را با دقت بخوانيد و توصيه هايمان را هر روز در خانه تمرين كنيد.

تو يك فرشته نيستي

گرچه حفظ يك رابطه زناشويي سخت ترين نوع حفظ يك رابطه است اما بايد بدانيم در هر رابطه اي از هر نوع و هر شكل هر فرد فقط مي تواند خود را تغيير دهد نه هيچ كس ديگر را. پس به جاي كنترل كردن همسرتان و بازي كردن نقش كارآگاه، صادقانه و دور از تعصب به چالش ها و مشكلات زندگي مشترك خود نگاه كنيد. براي شروع بهتر است نگاهي به رفتارها و باورهاي خود بيندازيد. سهم شما از فاصله اي كه ميان شما و همسرتان ايجاد شده چقدر است؟ بهتر است تصوير فرشته مانندي كه از خودتان ساخته ايد را پاك كنيد و با پذيرفتن اشتباهات تان براي برطرف كردن شان تلاش كنيد.

خسته نشويد

ايمن كردن زندگي مشترك، كار يك روز و ۲ روز نيست. ساختن روابط مطلوب نيازمند تلاش مداوم است. گرچه ميزان همخواني و شباهت شما و همسرتان تاثير مثبت زيادي در دوام يك ارتباط موفق دارد اما آنچه در ايجاد و حفظ رابطه زناشويي اهميت بيشتري دارد، برخورد مناسب با ناسازگاري ها و ناهماهنگي هاست. به عبارت ديگر آنچه موجب شكست در رابطه مي شود تفاوت هاي شما نيست بلكه نوع نگاه تان به تفاوت هاست، پس مراقب خطرساز شدن نگاه تان باشيد.

عادي نشويد

يكي از بهترين راه هاي دستيابي به صميميت و نزديكي در رابطه زناشويي خلاقيت و جستجوي راه هاي تازه است. پختن يك غذاي جديد و متفاوت با كمك همان موادي كه مي دانيد همسرتان از خوردن شان لذت مي برد، تماشاي يك فيلم خوب در آخر هفته، خريد و يك تفريح تازه براي خلق چند ساعت متفاوت و وقت گذراندن با هم يا حتي ايجاد تنوع و تغيير در ظاهرتان همه راه هاي به ظاهر ساده اما تاثيرگذاري هستند كه كسالت را از زندگي شما دور مي كنند. وارد شدن به خانه اي كه هميشه يك شكل است، خوردن غذاهايي كه هميشه يك طعم مي دهند و ديدن فردي كه هيچ وقت به ظاهرش نمي رسد حتي اگر در روزهاي اول ايجاد مشكل نكند به مرور خسته كننده و عادي مي شود و بيش از حد عادي شدن همان اتفاقي است كه مي تواند زندگي مشترك تان را به خطر بيندازد.

صميمي شويد

مهمترين انگيزه زن و مردي كه به سوي روابط فرازناشويي كشيده مي شوند، تجربه مجدد صميميت فردي و جنسي است چرا كه در چنين رابطه اي هيچ يك از طرفين به عيب جويي، سرزنش و تهديد يكديگر نمي پردازند. پس صميميت و دوستي را جايگزين رفتارهاي مبتني بر كنترل گري مانند سرزنش، تنبيه و… كنيد.

قدرشناس باشيد

بد نيست بدانيد در ميان تمامي دلايلي كه ممكن است همسرتان را از شما ناراضي كند، ۵۴ درصد موارد به قدرنشناس بودن همسرشان اشاره مي كنند. آمارها نشان مي دهد كه ۱۲ درصد پرخاشگري همسر و ۱۱ درصد نبود شرايط لازم براي بحث در مورد عواطف و احساسات واقعي را دليل جدايي عاطفي مي دانند. فقدان ارزش ها و علايق مشترك هم در اين ميان در مراتب بعد قرار دارد. اين آمارها نشان مي دهد كه مهمترين تفاوت فرد سوم نسبت به شما، رفتار اوست كه سبب مي شود همسرتان احساس كند خواستني تر و دوست داشتني تر است، پس تا دير نشده، خودتان اين حس را در او ايجاد كنيد.

مثبت ها را ببينيد

همسراني كه ويژگي هاي مثبت يكديگر را به خاطر مي سپارند و نكات منفي يكديگر را به كل شخصيت هم نسبت نمي دهند و تلاش بيشتري براي تغيير نقاط ضعف خود مي كنند، به احتمال بسيار كمي با اين بحران روبرو مي شوند. محرمانه نگه داشتن رازها و ناتواني هاي همسر از نشانه هاي ارتباط موفق است.

سيب سبز/ شماره ۹۸/ نيمه اول مهر ماه ۹۲/ دكتر منيژه شهبازخان/ صفحه ۱۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا