محفل انس با قرآن کریم در جوار امامزاده شمس الدين محمد (ع) دماوند برگزار شد+تصاویر

آیین باشکوه محفل انس با قرآن کریم به مناسبت هفته وقف در جوار آستان مقدس امامزاده شمس الدين محمد (ع) شهر دماوند با حضور قاری بين المللي قرآن كريم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، این محفل نوراني بعد از نماز مغرب و عشاء  با تلاوت قاري استاد محمد حسين سبز علي و استاد مصطفي اسدالهي از قاریان برجسته شهرستان دماوند با حضور علاقه مندان به فرهنگ قرآنی و مسئولان در جوار آستان مقدس امامزاده شمس الدين محمد (ع) برگزار گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم با اشاره به آیه «مثَلُ المؤمنِ الَّذِی یقْرَأُ القرآنَ مثلُ الأُتْرُجَّةِ: ریحهَا طَیِّبٌ وطَعمُهَا حلْوٌ، ومثَلُ المؤمنِ الَّذی لا یَقْرَأُ القُرْآنَ کَمثَلِ التَّمرةِ: لا رِیح لهَا وطعْمُهَا حلْوٌ، ومثَلُ المُنَافِق الذی یَقْرَأُ القرْآنَ کَمثَلِ الرِّیحانَةِ: رِیحها طَیّبٌ وطَعْمُهَا مرُّ، ومَثَلُ المُنَافِقِ الذی لا یَقْرَأُ القرآنَ کَمَثلِ الحَنْظَلَةِ: لَیْسَ لَها رِیحٌ وَطَعمُهَا مُرٌّ»، اظهار کرد: مؤمنی که قرآن می‌خواند مانند کسی است که همیشه از میوه‌ایی خوش بو و شیرین استفاده می‌کند، ولی مؤمنانی که قرآن نمی‌خواند فقط شیرینی میوه را درک می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد اشرفی به اهمیت قرآن کریم و جایگاه این کتاب آسمانی اشاره کرد و افزود: یکی از سوره‌های قرآن کریم که در آیات ابتدایی آن خداوند به معجزه این کتاب آسمانی به خود افتخار می‌کند، سوره فرقان است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در طول تاریخ معجزات بسیاری را به واسطه پیامبران و ائمه اطهار (ع) برای آشنایی اسلام به مردم قرار داد، ولی تمامی این معجزات به صورت زنده در همان لحظه شکل می‌گرفت اما قرآن کریم تنها معجزه ایی است که بعد از گذشت بیش از 1400 سال هنوز ارزشمند و مورد توجه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: هرکس به قرآن کریم و تلاوت آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، به برکت این کتاب آسمانی به عزت و بزرگی می‌رسد؛ همچون پیامبر اکرم (ص) که قرآن بر او نازل و توسط حضرت علی (ع) به دیگر ائمه اطهار منتقل شد.

اشرفی با بیان اینکه در تلاش باشیم تا خانواده‌های خود را به سمت قرآن سوق دهیم، گفت: برای داشتن یک جامعه قرآنی و حرکت به این سمت و سو نیازمند آشنایی بیشتر مردم به مفاهیم قرآنی هستیم و این مهم همکاری خانواده‌ها را نیز می‌طلبد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن و این کتاب انسان شناس و انسان ساز، تصریح کرد: امیدواریم در سایه توجهات حضرت حق بتوانیم بیش از این زمینه تشویق قرائت قرآن و عمل به آن را در شهرستان با وجود مردمی معتقد و دین‌دار فراهم کنیم، زیرا هدف بهره‌گیری از دستورات این کتاب بسیار ارزشمند شفابخش و بی همتاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا