تغییر شیوه تخلف از چراغ زنبوری به ابزار قانونی/ ساخت و ساز در روستای زیارت به اندازه یک شهر بزرگ

یوسفیاننماینده مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از عزم جدی این ستاد برای مقابله با زمین خواری در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه مشاهده می کنیم که شیوه تخلفات که در گذشته با استفاده از تاریکی شب و چراغ زنبوری بود به استفاده از ابزار قانونی و در روز روشن تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به بررسی موضوع زمین خواری در روستای زیارت گرگان در چند جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بر اساس گزارش رسیده به ستاد در این روستا هفت هزار واحد مسکونی ساخته شده و ساخت و ساز در یک روستا به اندازه یک شهر بزرگ صورت گرفته است.
وی افزود: در جلسات برگزار شده در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین هم حضور داشتند به افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور ماموریت داده شده تا گزارش جامعی از میزان زمین خواری و تخلفات صورت گرفته در این زمینه تهیه و ارائه کند که ما منتظر این گزارش هستیم.
نماینده مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بر اساس اطلاع ما تیم های کارشناسی سازمان امور اراضی کشور به منطقه اعزام شدند و احتمالا گزارش این سازمان در جلسه های آینده ستاد اراده شود.
یوسفیان ملا با بیان اینکه برخی از متخلفین در این روستا خود از مسئولین و کسانی هستند که در مقابله با زمین خواری مسئولیت دارند، گفت: یکی از دلایل حجم بالای ساخت و ساز غیر مجاز منطقه، نقش برخی از متولیان محلی در این زمین خواری است و ویلاهای ساخته شده مربوط به خود آقایان می باشد.
وی با بیان اینکه شیوه تخلف از چراغ زنبوری به ابزار قانونی، تبدیل شده، افزود: متاسفانه مشاهده می کنیم شیوه تخلفات که در گذشته با استفاده از تاریکی شب و چراغ زنبوری بود و متخلفین شب ها دست به ساخت و ساز می زدند، اکنون با تغییر شیوه به استفاده از ابزار قانونی و در روز روشن تخلف می کنند.
نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: متخلفین اکنون با زیر پا گذاشتن قانون و تخلف، کار خود را قانونی جلوه می دهند مثلا پروانه ساخت و ساز و مجوز تغییر کاربری زمین می گیرند و وقتی بررسی می شود می گویند کا ما قانونی است. این حرف آنها درست است اما با زیر پا گذاشتن قانون، کار خود را قانونی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا