برگزاری دومین همایش ملی زنبورعسل در دماوند

خبرگزاری فارس: دومین همایش ملی زنبورعسل در دماوند برگزار می‌شودمسئول اجرایی همایش ملی زنبورعسل در شهرستان دماوند از برگزاری دومین همایش ملی زنبورعسل با حضور مسئولان کشوری در این شهرستان خبر داد.

مسعود رضایی با اشاره به برگزاری همایش ملی زنبورعسل برای دومین بار در شهرستان دماوند اظهار داشت: نخستین همایش ملی زنبورعسل در 23 سال گذشته توسط مرحوم حاج مهدی روستایی، پدربزرگم در این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: امسال نیز در سالروز درگذشت حاج مهدی روستایی در پنجم آذرماه سال جاری، همایش ملی زنبورعسل برای دومین بار در دانشکده کشاورزی شهید رجایی آیینه‌ورزان دماوند با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

مسئول اجرایی همایش ملی زنبورعسل در شهرستان دماوند گفت: همایش ملی زنبورعسل سال‌های گذشته در سایر شهرهای ایران برگزار می‌شد که امسال نیز به‌منظور زنده نگه‌داشتن یاد مرحوم روستای، تجلیل از زنبورداران برتر شهرستان دماوند و همچنین بررسی مشکلات و کمبودهای زنبورداران این شهرستان برگزار خواهد شد.

رضایی با اشاره به محوریت و هدف برگزاری همایش ملی زنبورعسل در شهرستان دماوند افزود: این همایش در راستای رسیدگی به مشکلات زنبورداران در منطقه و بازدید مسئولان از چگونگی وضع زنبورداران دماوند است.

وی تصریح کرد: سه مشکل اساسی همچون بیماری‌های مربوط به زنبوران عسل، تولید ملکه و نظام کوچ زنبورداری گریبان‌گیر زنبورداران شده که نیازمند و حمایت و رسیدگی جدی مسئولان در این زمینه است.

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زنبورعسل ایران تأکید کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش معرفی شهرستان دماوند است تا نشان دهیم که تولید عسل در این شهرستان تولیدی سالم و مرغوب است و همچنان قطب زنبورداری از گذشته تاکنون قرار دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا