تصویب ۹ مصوبه از سوی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برای منطقه رودهن/ احداث و راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش آموزی در رودهن

reza taherkhaniرئیس شورای آموزش و پرورش رودهن از تصویب ۹ مصوبه از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان تهران برای منطقه رودهن خبر داد و گفت: یکی از این مصوبات مهم احداث و راه‌ اندازی پژوهش سرای دانش آموزی شهر رودهن واقع در شهرستان دماوند می‌باشد.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا طاهرخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: هفته گذشته چند تن از اعضای شورای آموزش و پرورش رودهن از جمله اینجانب و رئیس اداره کل آموزش و پرورش این شهر رودهن میهمان شورای آموزش و پرورش استان تهران بودند که در این جلسه اکثر درخواست‌های شورای آموزش و پرورش رودهن مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: علیرضا کمره ای مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران در این جلسه به صراحت عنوان کرد که تاکنون در هیچ جلسه‌ایی ۹ مصوبه برای یک منطقه نداشتیم که نشان از تلاش و درایت مسئولان و اعضای شورای آموزش و پرورش رودهن دارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش رودهن گفت: در این جلسه مصوبات مهمی از جمله تامین اعتبار و تکمیل مدرسه ۱۴ کلاسه مسکن مهر مهرآباد رودهن و مدرسه ۱۴ کلاسه مشارکتی و خیر ساز کاظمی تا ۱۵ آذرماه سال جاری، تحویل قطعی مدارس معرفت و استثنایی رودهن تا مهر ماه سال آینده با پیگیری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و تعیین تکلیف پروژه خیر ساز آقای هاشمی واقع در جنب اداره آموزش و پرورش مورد تصویب قرار گرفت.

طاهرخانی بیان کرد: از دیگر مصوبات صورت گرفته می‌توان به پیگیری احداث دو باب مدرسه در رودهن و مهرآباد که از قول‌های نعمت الله ترکی معاون استاندار تهران بود اشاره کرد.

وی همچنین از تصویب احداث و راه اندازی پژوهش سرای‌ دانش آموزی در رودهن خبر داد و گفت: پژوهش سرای دانش آموزی، مرکزی است که به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعداد‌ها و رشد خلاقیت‌های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تأسیس می‌شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش رودهن هدف از احداث این پژوهش سرا در رودهن را اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی، رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت‌های آنان، تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های عملی و کاربردی، هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت علایق و استعداد‌هایشان، فراهم نمودن امکان دستیابی دانش آموزان به یافته‌های جدید علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور، ایجاد زمینه مشارکت دانش آموزان مستعد در انجام پژوهش‌های ملی و منطقه ذکر کرد که از نیازهای آموزش و پرورش رودهن بود.

طاهرخانی در ادامه به تصویب تامین اعتبار برای تکمیل مجتمع آموزشی، فرهنگی و رفاهی رودهن در منطقه مبارک آباد اشاره کرد و گفت: تکمیل این مجتمع به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که می‌تواند به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار بگیرد.

وی دیگر مصوبه مهم شورای آموزش و پرورش استان تهران را تامین اعتباربرای ایجاد برنامه‌های کیفیت بخشی آموزش و پرورش رودهن عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران در هیچ یک از جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکنون حضور نیافتند ولی قول مساعد دادند تا در آینده‌ایی نزدیک در جلسه شورای آموزش و پرورش رودهن حضور پیدا کنند.

طاهرخانی اذعان داشت: با مصوباتی که صورت گرفت امیدواریم مشکلات موجود از جمله تکمیل فضاهای آموزشی نیمه کاره نیز به سرعت اجرا شوند تا در سال‌های آینده با کمبود فضا برای دانش آموزان و یا دو شیفته کردن مدارس مواجه نشویم که از این رو می‌توانیم سطح کیفی و کمی آموزش به دانش آموزان را بالا ببریم.

لازم به ذکر است که شورای آموزش و پروش رودهن که سه سال پیش در بین ۱۹ منطقه رتبه ۱۸ را کسب کرده است، به مدت دو سال است که با ۱۲ پله صعود رتبه ششم استان تهران را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا