چرا طرح تحقیق و تفحص از نحوه توزیع منابع در طرح تحول سلامت کلید خورد؟

image483371نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص توزیع منابع در طرح تحول سلامت امروز در صحن علنی مجلس کلید خورد تا تحقیقاتی در خصوص توزیع هزینه هایی که دولت در قالب این طرح در مناطق محروم، برخوردار، شهر و روستا توزیع می کند بررسی شود.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج در خصوص طرح تحقیق و تفحص از نحوه توزیع منابع در طرح تحول سلامت اظهار کرد: طراحان طرح اعلام آمادگی کردند که بدون صرف ریالی از بودجه مجلس و در بازه زمانی حداکثر 4 ماهه پس از تصویب طرح در صحن علنی، گزارش آن را به مجلس ارائه نمایند.

وی اعلام کرد: بررسی نحوه توزیع اعتبارات طرح تحول سلامت بین روستاها و شهرها و مناطق برخوردار و محروم، تطبیق پرداختی به پزشکان و دست اندرکاران بخش سلامت با قانون مدیریت خدمات کشوری، بررسی نحوه پرداخت حق الزحمه پزشکان و پرستاران بخش دولتی و عمومی قبل از اجرا و پس از اجرای طرح تحول سلامت ازجمله محورهای این طرح است.

وی متذکر شد: همچنین گزارش اثربخشی مکانیسمهای کنترل مالی و اداری اعمال شده جهت اطمینان از تک شغله و تمام وقت بودن پزشکان پس از اجرای طرح تحول سلامت، گزارش نحوه و میزان برخورد با پزشکان متخلف و نتایج حاصله، بررسی میزان اعتبارات صرف شده جهت واردات دارو و تجهیزات پزشکی پس از اجرای طرح تحول سلامت و تطبیق آن با ابلاغ سیاست­های اقتصاد مقاومتی(مقایسه فعالیت واردکنندگان ازسال 90 به بعد) و گزارش هزینه‌کرد از عمل یک درصد ارزش افزوده و هدفمندی یارانه ها به تفکیک حوزه آموزش و پیشگیری و بهداشت و حوزه درمان از محورهای دیگر این طرح است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان در هفت ماهه سال جاری به اندازه دوازده ماهه سال 93 و سه برابر سال 92 در این طرح تحول نظام سلامت هزینه کرده است، اینکه این هزینه ها کجا خرج می شود، جای سوال دارد، باید درآمد تراشی شوند، چرا که اگر درآمد تراشی نشوند این وزیر با مشکلات عدیده مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون وی در نظر دارد با تجمیع بیمه های خدمات درمانی این هزینه را به دست بیاورد و این در حالی است که فراکسیون کارگری مجلس با تجمیع بیمه ها شدیدا مخالف هست.

قاضی پور یادآور شد: در سال 1378، دولت وقت 15 بیمارستان تامین اجتماعی را که 132 میلیارد تومان تامین اجتماعی برای احداث و تجهیز آن هزینه کرده بود، به زور گرفت و اکنون می خواهند همان جریانات تکرار شود و ما هرگز اجازه نمی دهیم دوباره این جریان تکرار شود.

وی گفت: میخواهیم تحقیق و تفحص کنیم که این هزینه های طرح تحول سلامت به چه صورت در مناطق برخوردار، محروم شهر و روستا ها توزیع شده، می خواهیم بدانیم چطور شده که برخی پزشکان چشم بیشتراز جراحان عمومی پول دریافت کردند و توزیع درآمد در بین پزشکان و پرستاران بخش دولتی چگونه بوده و برخی پزشکان تمام وقت پول دریافت کردند تا دیگر در مطب شخصی خود کار نکنند، این در حالی است که وزیر در مطب خودش جراحی میکند حتی برخی از نمایندگان را عمل جراحی کرده است، برای همین در نظر داریم در این طرح چگونگی برخورد با این پزشکان متخلف را بررسی کنیم.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا