اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی ساختمان شهرداری کیلان/واگذاری 300 متر زمین به مسجد فاجان

seied jalil chobdariشهردار کیلان گفت: اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان برای احیای ساختمان فعلی شهرداری کیلان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سید جلیل چوبداری ضمن عرض تسلیت خدمت مردم شریف دماوند و کیلان به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) با اشاره به قدمت شهرداری کیلان اظهار کرد: شهرداری کیلان سابقه 62 ساله دارد.

وی ادامه داد: ساختمان فعلی شهرداری کیلان نیز قدمتی 40 ساله دارد و به دلیل فرسوده بودن این ساختمان ما درصدد هستیم ساختمان جدیدی را برای شهرداری کیلان در نظر بگیریم و کار ساخت آن را آغاز کنیم.

شهردار کیلان در خصوص دلیل آغاز نکردن احداث ساختمان جدید شهرداری کیلان تصریح کرد: تاکنون به دلیل رکود و کاهش درآمد، شهرداری کیلان موفق به ساخت ساختمان جدیدی برای این شهر نشده‌ است.

چوبداری در خصوص ساختمان فعلی شهرداری کیلان گفت: پیگیری‌های لازم در خصوص ساختمان جدید شهرداری در حال انجام است؛ ولی چون تاکنون موفق به ساخت ساختمان جدیدی نشده‌ایم در نظر داریم ساختمان فعلی شهرداری کیلان را بازسازی کنیم.

شهردار کیلان افزود: اکنون برای بازسازی ساختمان فعلی شهرداری کیلان بودجه‌ای بالغ بر 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که امروز وضع بهتری نسبت به گذشته دارد و قابل بهره‌برداری است.

انجام اقدامات رفاهی برای آسایش عزاداران حسینی در کیلان

شهردار کیلان گفت: شهرداری کیلان با انجام بسیاری از اقدامات رفاهی، امنیتی و بهداشتی سعی در حفظ آسایش عزاداران در ماه محرم دارد.

سیدجلیل چوبداری با اشاره به اقدامات انجام شده برای ماه محرم اظهار کرد: ماه محرم ماهی است که عزاداری‌ها با حضور چند برابری اقشار مختلف مردم در شهرهای کوچک و روستاها انجام می‌شود که تلاش و دقت بیشتری در زمینه‌های امنیتی، بهداشتی، رفاهی و هماهنگی بین عزاداران را می‌طلبد.

وی ادامه داد: یک ماه قبل از ماه محرم اقداماتی را جهت بهبود عبور و مرور مسیر عزاداران انجام داده‌ایم که این اقدامات شامل روشنایی و آسفالت شهری است تا عزاداری مردم به نحو أحسن صورت پذیرد.

شهردار کیلان با اشاره به ازدحام گسترده عزاداران در روز عاشورا تصریح کرد: در این روز مردم زیادی از تمام نقاط شهرستان دماوند به روستای زیارت می‌آیند و جمعیت 15 هزار نفری را در آنجا برای عزاداری تشکیل می‌دهند که نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت است.

چوبداری با اشاره به اقدامات بهداشتی انجام شده مرتبط با شهرداری کیلان گفت: وظیفه نظارت و رعایت بهداشت حسینیه‌ها و پخت و پز غذاها به عهده شبکه بهداشت است؛ ولی شهرداری کیلان نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود: به دلیل اینکه در ماه محرم مردم کیلان به ذبح دام می‌پردازند و مشکلاتی همچون تجمع خون در میان انبوه جمعیت، رفت ‌‌و آمد را دچار مشکل می‌کند، مکان‌هایی را در راستای ساماندهی ذبح دام در نظر گرفته‌ایم که با حفظ حقوق شهروندی نذوراتشان ذبح شود و به طور همزمان شست‌وشوی مکان آلوده هم انجام گیرد.

شهردار کیلان در خصوص هماهنگی‌های انجام شده با اداره بهداشت و شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند برای ذبح دام‌ها در ماه محرم تصریح کرد: ذبح دام‌هایی که در ایام محرم صورت می‌گیرد باید زیر نظر دامپزشک تأیید و مصرف شود.

چوبداری اضافه کرد: سعی بر ‌آن است که شهر را سیاه‌پوش و آماده عزاداری سیدالشهدا (ع) کنیم تا حال‌وهوای شهر حسینی شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه فراهم آمدن آسایش و راحتی عزاداران در ایام محرم گفت: اقداماتی همچون توسعه پارکینگ زیارت و سه دستگاه تاکسی به صورت رایگان در اختیار عزاداران حسینی قرار می‌گیرد تا عزاداران با راحتی از مساجد و حسینیه‌ها تا منزل خود رفت‌ و آمد کنند.

شهردار کیلان ادامه داد: شهرداری کیلان هماهنگی‌های خوبی با مساجد دارد و در این راستا کمک‌‌های بسیاری را در زمینه ساخت مسجد اتحاد و مسجد فاجان انجام داده است و اقدامات لازم در خصوص واگذاری زمین 300 متری کنار مسجد فاجان صورت گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا