حذف کالای قاچاق حمایت از تولیدات داخلی است

خبرگزاری فارس: حذف کالای قاچاق حمایت از تولیدات داخلی استرئیس اتاق اصناف دماوند با بیان اینکه حذف کالای قاچاق باعث حمایت و افزایش تولیدات داخلی می‌شود، گفت: خانواده‌ها باید فرزندان خود را به خرید کالاهای داخلی ترغیب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علیرضا خواجه‌ای  اظهار کرد: ورود کالای قاچاق و عرضه آن در واحد‌های صنفی همچون ملزومات آرایشی و بهداشتی که بیشتر به صورت قاچاق از مرز‌های غربی وارد کشور می‌شود و اصالت ساخت، کیفیت و سلامت آن‌ها تأیید نشده‌ است، در سراسر کشور از جمله این شهرستان نیز توزیع می‌شود.

وی افزود: توزیع کالای قاچاق در سطح کلان به تولیدات داخلی لطمه بسیاری وارد می‌کند و به دلیل تنوع این کالاها و نام تجاری خارجی بر روی آن در سال‌های اخیر رونق خاصی یافته و تمایل به خرید آن چند برابر شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند ادامه داد: گرایش به خرید و مصرف تولیدات داخلی در کشور با وجود کالای قاچاق به شدت کاهش یافته است که این موضوع لطمه زیادی را به اقتصاد داخلی وارد کرده؛ تعطیلی بخش تولید و بیکاری از جمله مشکلات به وجود آمده در این زمینه است.

خواجه‌ای با اشاره به ورود کالای قاچاق و مشکلات آن در کشور تصریح کرد: تنوع و قیمت ارزان کالاهای قاچاق از دیگر دلایل ورود اینگونه کالاها به داخل کشور است و استفاده از مواد نامرغوب در ساخت و کمبود اطلاعات خرید، سلامت اجتماعی افراد را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: تنویر افکار عمومی، توجه به کشور‌های بیگانه و غرب‌زدگی از دیگر موارد آسیب‌رسان به جامعه به حساب می‌آید که از جمله مشکلات توزیع کالای قاچاق در کشور است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند با اشاره به کیفیت پایین کالای خارجی تصریح کرد: کالای خارجی به اصطلاح متنوع است، ولی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و این در حالی است که به صورت انبوه از طریق مرزهای مختلف وارد کشور می‌شود و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

خواجه‌ای به شهروندان توصیه کرد: از کم و کیف موضوع مطلع بوده و با درایت و اطمینان از نوع کالا به تولیدات داخلی ارج نهاده و میزان واردات را کاهش دهند و با استفاده از تولیدات داخلی چرخه اقتصادی داخلی را نیز تسریع کنند.

وی در خصوص راه‌حل جلوگیری از ورود کالای قاچاق ادامه داد: مسئولان باید به فکر سلامت آینده‌سازان کشور باشند تا از کالای ناشناخته و بی‌کیفیت استفاده نکنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند اضافه کرد: اگر همه بایدها و نبایدها را کنار هم قرار دهیم، مطمئناً از ورود کالاهای غیراستاندارد، غیرمجاز و قاچاق جلوگیری خواهد شد و با استفاده از کالای داخلی چرخه اقتصاد خود را تقویت کرده و دیگر نیازمند بیگانگان نمی‌شویم.

خواجه‌ای با اشاره به نقش خانواده‌ها در ترویج استفاده از کالای داخلی به فرزندان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را به خرید کالاهای ایرانی تشویق و ترغیب کنند تا با حذف کالای قاچاق تولیدات داخلی افزایش یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا