۲۲ بهمن در حکم عید غدیر و قربان و فطر است

علاء الدینی دماوندامام جمعه دماوند ۲۲ بهمن را عید بزرگ و یوم الله خواند و افزود: ۲۲ بهمن به دلایل مشخص، مانند سه عید فطر، غدیر و قربان است .
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام محمد علاءالدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دماوند با اشاره به ضرورت توجه به موضوع ازدواج جوانان اظهار داشت:‌ طبق احادیث اگر کسی ازدواج کند نیمی از ایمانش کامل گشته و مقدار زیادی از مسیر تقوا را طی کرده است.

وی در تکمیل سخنان خود نقش نماز و توبه را هم برای انسان متقی بنابر خطبه امام سجاد علیه السلام مهم خواند.

امام جمعه دماوند در ادامه با بیان پیشرفت ها در زمینه نانو و فناوری و بازدید رهبری از نمایشگاه نانو افزود: باید برنامه ریزی دقیق ،گفتمان سازی برای کشف استعداد ها و جلوگیری از دخالت انگیزه های سیاسی را در دستور کار قرار دهیم.

۲۲ بهمن در حکم عید غدیر و قربان و فطر است

علاءالدینی در ادامه با اشاره به پرتاب موشک فجر گفت ، ملت غیور ایران این اجازه را به دشمن نمی دهد که راجع به بحث نظامی و علمی کشور مذاکره بشود .

وی ۲۲ بهمن را عید بزرگ و یوم الله خواند و افزود: بیست و دوم بهمن هم عید فطر است به این جهت که از محرومیت های مادی و معنوی دوران طاغوت عبور کردیم و هم مثل عید قربان است چون مردان ما ابراهیم وار و زنان هاجرگونه، اسماعیل هایشان را به قربانگاه فرستادند و هم در حکم عید غدیر است زیرا به شکرانه آن تلاش ها و سختی ها خداوند مزد بزرگ انقلاب را در این روز عظیم به ما عطا کرد.

وی در ادامه گفت: به اعتراف دوست و دشمن انقلاب بزرگ است و جشن پیروزی آن هم بزرگ است چون در همه نقاط کشور برگزار می شود و در این میان، حضور خردسالان و سالخوردگان جلوه گری می کند و شکوه حضور مردم نشانگر دستیابی به اهداف انقلاب است

امام جمعه دماوند اضافه کرد: پیام حضور مردم اعتقاد به اصول و پایبندی به آرمانهاست که علاوه بر حمایت از رسول اکرم(ص) و پاسخ کوبنده به تحریم ها ، جواب قاطعی است به سست عنصران داخلی که خودشان جا زده اند و گمان می کنند که مردم هم جا زده اند .

امام جمعه دماوند با اشاره به اهانت یک مسئول به شهدا و مدفن امام راحل یادآور شد: برخی گمان نکنند که عذرخواهی کافی است بلکه باید چنین کسانی را از مسئولیت عزل کرد.

وی همچنین با اشاره به مجوز اداره ارشاد به تک خوانی یک زن و اعتراض مراجع و همچنین با اشاره به برخی فیلم های جشنواره فجر گفت: مسئولین به جای توجیه اصلاح گری کنند.

علاء الدینی در پایان ضمن گزارش کوتاهی از برگزاری دو جلسه ستاد برگزاری دهه فجر، از تمام مردم برای شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بمهن دعوت کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا