رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند:

یک هکتار از اراضی ملی در منطقه شبلی دماوند از دست متصرفان آزادسازی شد/ در ۴۸ هکتار از اراضی ملی منطقه ولیران هیچگونه تصرفی نداشتیم

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند از آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی در منطقه شبلی دماوند از دست متصرفان خبر داد و گفت: در ۴۸ هکتار از اراضی ملی در منطقه ولیران هیچگونه تصرفی نداشتیم.

محمد رنجبر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: با توجه به موقعیت شهرستان دماوند، تصرفات انجام شده در مناطق استراتژیکی که از نظر موقعیت بهتر است صورت می‌گیرد و جاهایی که قیمت اراضی بیشتر باشد، مورد نظر متصرفان قرار دارد.

وی افزود: در پنج ماهه گذشته با راه‌اندازی یگان حفاظت به صورت منسجم و با همکاری نیروی انتظامی و کمک نگهبانان با متصرفان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: در منطقه شبلی حدود یک هکتار رفع تصرف شامل درختکاری داشتیم که متصرفان از این بخش شروع به تصرف کرده و اقدام به دیوارکشی کردند.

رنجبر ادامه داد: با زحمات فراوان از سوی دادستانی خوشبختانه حدود یک هکتار زمین از اراضی ملی در این محدوده دیوارکشی و درختکاری شده بود، رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از پلاک‌های مشترک بین اداره مسکن و شهرسازی و اداره اوقاف حدود ۱۰۰ هکتار زمین که در منطقه ولیران قرار دارد طی صورت جلساتی که در سال ۹۱ تنظیم گردید زمین تفکیک شد و حدود ۵۰ هکتار از آن در اختیار اداره اوقاف و حدود ۴۸ هکتار از آن هم در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار گرفت که خوشبختانه در ۴۸ هکتار زمین مسکن و شهرسازی در منطقه ولیران هیچگونه تصرفی صورت نگرفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: حدود ۱۴ هکتار از اراضی در منطقه نوده رودهن توسط زمین‌خواری بزرگ تصرف شد که این فرد با کاشت درختان، فنس‌کشی و دیوارکشی اقدام به تصرف نموده بود که با هوشیاری مأموران و برخورد جدی و قانونی و با حکم دادستانی این اراضی رفع تصرف شد.

رنجبر در خصوص حوزه استحفاظی مسکن و شهرسازی توضیح داد: حوزه حفاظتی مسکن و شهرسازی از رودهن آغاز می‌شود و تا پایان حریم شهر کیلان ادامه دارد که تمام محدوده حریم شهرهای رودهن، دماوند، کیلان، آبسرد، آبعلی را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما حفظ حقوق بیت‌المال و انفال، است به همین منظور در حال تک‌برگ کردن سندهای موجود هستیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مردم به علت بی‌اطلاعی از این موضوع ضربه می‌خورند و افراد سودجو از بی‌اطلاعی آن‌ها سوءاستفاده کرده و اراضی ملی و موات را قطعه‌بندی کرده و به مردم می‌فروشند.

رنجبر خاطرنشان کرد: لازم است مردم برای خرید زمین، پروانه ساختمان و غیره حتماً از منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها استعلام کتبی دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا