یک ریال از وعده 10 میلیارد تومانی رئیس‌جمهور به گردشگری کردستان محقق نشد

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی در کنار قول‌ها و وعده‌های انتخاباتی که به مردم کردستان داد، 10 میلیارد تومان را هم برای گردشگری اعلام کرد، ولی تا به حال یک ریال آن اختصاص نیافته است.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سیداحسن علوی در دومین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مردم کردستان مردمی فرهنگ‌ساز هستند و منشأ فرهنگ هم هنر است و هنر در تک‌تک خشت‌‌های بناهای میراث فرهنگی متجلی است و این مهم مرهون علم آگاهی مردم است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: میراث فرهنگی برای اینکه میراث‌دار و حافظ این فرهنگ و هنرها است باید به خود افتخار کند.

وی افزود: هر مردمی که فرهنگ خاص نداشته باشند خود به خود از گردونه خارج می‌شود و کردستان در زمینه فرهنگ از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که در بخش‌های مختلف خود را نشان می‌دهد.

علوی خاطرنشان کرد: کردستان می‌تواند در بحث بوم‌گردی و اکوتوریسم نقش مهمی ایفا کند اما متاسفانه در این حوزه آن‌گونه که باید به آن پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه در سال 88 بیش از یک‌میلیون و 500 هزار گردشگر به استان کردستان سفر کرده‌اند، تصریح کرد: این آمار در سال گذشته به یکباره به صورت چشمگیر کاهش پیدا کرد.

علوی افزود: استان کردستان به دلایلی از جمله لباس، فرهنگ، موسیقی، رقص و آواز ظرفیت و تاریخچه غنی دارد که می‌توان با بهره‌گیری از آن بحث توسعه گردشگری استان را به صورت جدی دنبال کرد.

وی در ادامه به توجه برخی از کشورها به ارزش‌های تاریخی و فرهنگی و ارزش‌ها گریزی زد و گفت: متاسفانه در کردستان آثار تاریخی به خوبی نگهداری نمی‌شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: کردستان زیرساخت اکوتوریسم ندارد و این می‌طلبد در این زمینه هر استانی به اندازه ظرفیت آن دیده شود تا بتوان صنعت گردشگری را در آن گسترش داد.

وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی در کنار قول‌ها و وعده‌های انتخاباتی که به مردم کردستان داد، 10 میلیارد تومان هم را برای گردشگری اعلام کرد، ولی تا به حال یک ریال آن اختصاص نیافته است.

علوی با انتقاد از ساختمان اداری خود میراث فرهنگی استان گفت: میراث فرهنگی کردستان خودش مانند کوزه‌گری است که از کوزه شکسته آب می‌خورد.

وی تاکید کرد: استان کردستان باید به صورت ویژه دیده شود چون ساختن کردستان به معنی ساخت کل ایران است چرا که این استان به واسطه هم‌مرز بودن با کشور عراق می‌تواند ظرفیت خوبی در بحث گردشگری باشد.

وی تمرکزگرایی را از مشکلات اساسی در کشور نام برد و گفت: همه چیز را در تهران متمرکز کرده‌ایم و اختیارات مسوولان استانی بسیار ناچیز بوده و همین بروکراسی‌های اداری روند کار را با مشکل مواجه کرده است.

علوی در پایان گفت: باید از بروکراسی سخت و سنگین و سربی بیرون بیاییم و اعتبارات خاص برای توسعه استان‌هایی مانند کردستان اختصاص داده شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا