دادستان عمومی و انقلاب‌اسلامی شهرستان دماوند خبر داد؛

دستگیری عوامل باند صدور گواهینامه جعلی در شهرستان دماوند

دادستان عمومی و انقلاب‌اسلامی شهرستان دماوند از دستگیری عوامل باند صدور گواهینامه جعلی در این شهرستان خبر داد.

حسن ابراهیمی بسابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: در پی گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک آموزشگاه رانندگی در شرق استان تهران، که اخیرا در حوزه قضایی دماوند فعالیت‌هایی را آغاز کرده بود دستورات قضایی صادر شد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات میدانی توسط ضابطان مشخص شد که این آموزشگاه با ترفندهای گوناگون از جمله جایگزین‌کردن افراد معلوم‌الحال به جای متقاضیان گواهینامه در آزمون‌ها و با دریافت هزینه‌ای هنگفت، برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد که موفق به قبولی در آزمون اخذ گواهینامه نمی‌شوند با جعل عنوان گواهینامه جعلی صادر می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب‌اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: در ادامه تحقیقات به باند بزرگی متشکل از پنج نفر دست یافتیم که این افراد در آموزشگاهی با مجوز قانونی و خارج از این آموزشگاه اقدام به جذب متقاضیان در این خصوص می‌کردند که در نهایت شناسایی، دستگیر و روانه زندان شدند.

ابراهیمی‌بسابی خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات ابتدایی حدود 30 مورد گواهینامه غیرقانونی توسط این افراد شناسایی شد که در صدد ابطال این گواهینامه‌های جعلی هستیم؛ همچنین شناسایی و دستگیری سایر مرتبطین در این زمینه مدنظر قرار دارد.

وی در خصوص ابطال مجوز این آموزشگاه رانندگی تصریح کرد: قطعا در صدد ابطال مجوز آموزشگاهی که فعالیت غیرقانونی مدیریت و عوامل دخیل در آن محرز شده است هستیم و همچنین عوامل به ویژه افراد حاضر در آموزشگاه به اشد مجازات محکوم می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب‌اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: این افراد مبلغ قابل توجهی تحصیل مال نامشروع کردند و علاوه بر واریز این مبالغ به حساب دولت، به جزای نقدی، زندان و شلاق محکوم خواهند شد.

ابراهیمی‌بسابی اضافه کرد: با توجه به تلفات جاده‌ای و آمار کشته‌ها و زخمی‌های ناشی از حوادث رانندگی می‌توان گفت که درصدی از این آمار مربوط به عدم‌مهارت در رانندگی است و لذا افرادی که در این زمینه فعالیت داشتند قطعا شریک جرم خسارات وارده به کشور و مردم هستند.

وی با بیان اینکه بی‌اعتمادی در جاده‌ها ناشی از بی‌کیفیتی خودروها و عدم دریافت مجوز قانونی رانندگی ناشی می‌شود گفت: اگر بنا بر صدور گواهینامه غیرقانونی باشد قطعا امنیتی در جاده وجود نخواهد داشت و ما بر آموزشگاه‌ها، موسسات خصوصی و دولتی که با مال و جان و ناموس مردم در ارتباطند نظارت می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب‌اسلامی شهرستان دماوند از مردم خواست تا در مسیر قانون حرکت کنند و اظهار داشت: ممکن است که این گواهینامه‌ها موجب تصادفات و خسارات مالی و جانی شوند که این امر قطعا پشیمانی در پی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا