دیدار شهردار از حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند

در بازديد رييس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر و شهردار دماوند مسائل و مطالبات مدرسه علميه امام صادق (ع) شهرستان به عنوان يكي از قطب هاي علمي منطقه بررسي شد.

IMG_8165

به گزارش تارود، شهردار دماوند و رييس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر طي بازديد از مدرسه علميه امام صادق (ع) اين شهر، در نشستي با مدير مدرسه به مطالبات، ظرفيت ها و نيازهاي اين مركز پرداختند.

“علي نوروزقزويني” رييس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر دماوند در حاشيه اين بازديد با اشاره به اينكه حوزه علميه امام صادق (ع) شهرستان دماوند از جمله مراكز علمي و فرهنگي منطقه است، افزود: اين مركز علمي و ديني با توجه به سابقه و جايگاهي كه دارد، نيازمند توجه بيشتر در راستاي رفع مشكلات و بررسي مطالبات آنان است.

وي بازديد از مراكز فرهنگي و آموزشي دماوند را يكي از اولويت هاي كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر دماوند در سال جديد دانست و گفت: داشتن ارتباط متقابل و هدفمند مي تواند بر گسترش و تقويت زمينه هاي فرهنگي شهر تاثيرگذار باشد.

اين مقام مسوول ضمن تشكر از فعاليت هاي فرهنگي حوزه علميه امام صادق(ع) در سطح شهر، خاطرنشان كرد: با حمايت شهرداري و شوراي اسلامي شهر و ديگر دستگاه هاي فرهنگي شهرستان، در نظر داريم يادواره هاي شهداي دماوند را به صورت متمركز برگزار كنيم كه پيشنهاد مي گردد حوزه علميه برادران در راستاي برگزاري هر ساله يادواره شهداي طلاب، در اين مراسم سهيم باشد.

حجت الاسلام “رضا حاج آقايي”، مدير مدرسه علميه امام صادق(ع) شهرستان دماوند نيز ضمن تشكر از شهردار دماوند و رييس كميسيون فرهنگي شوراي شهر به جهت حضور در اين مركز و پيگيري مطالبات طلاب اين مدرسه، افزود: حوزه علميه برادران دماوند را مي توان از جمله حوزه هاي مطرح در سطح استان و حتي كشور دانست و اين جايگاه نه تنها به جهت شرايط آب و هوايي منطقه دماوند بلكه به جهت جايگاه علمي و پژوهشي آن مورد توجه است.

IMG_8145

وي ادامه داد: اين جايگاه امروز در شرايط ساكن قرار دارد چرا كه به دليل وجود مشكلات و نبود امكانات مالي زمينه توسعه و پيشرفت در عرصه هاي علمي، فرهنگي و پژوهشي را محدود مي كند.

“عباس صفري” شهردار دماوند در اين بازديد با بيان اينكه يك شهر با هويت فرهنگي آن شناخته مي شود، افزود: آنچه هويت فرهنگي يك شهر را مي سازد و در آن تجلي مي يابد، آداب و رسوم مردم آن شهر بوده كه از گذشتگان برجاي مانده است.

وي ادامه داد: شهر دماوند زماني يكي از شهرهاي ايمن در استان تهران بود و اگر بخواهيم اين جايگاه حفظ شود، لازم است، حوزه هاي مختلف فرهنگي، آموزشي و … را در منطقه تقويت كنيم.

صفري گفت: اين نهاد شهري نه تنها در اين زمينه بلكه در تمامي بخش ها آمادگي لازم را دارد چراكه شهرداري متولي تمامي حوزه ها و بخش هاي شهر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا