کم‌تماشاگرترین دربی جهان

شاگردان دایی مقابل سرخپوشان اهوازی و برادرکشی استقلال/ کم‌تماشاگرترین دربی جهان

مسابقات هفته دوم لیگ برتر روز پنج‌شنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و استقلال مقابل استقلال خوزستان بازی می‌کند و پرسپولیس در اهواز میهمان فولاد است.

به گزارش تارود به نقل ازشبکه اطلاع رسانی دانا هفته دوم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود آن هم در حالیکه هنوز قرارداد حق پخش تلویزیونی فوتبال حل نشده و قرار است امروز (چهارشنبه ) جلسه‌ای در این رابطه برگزار شود.

در این هفته قرمزها و آبی‌های لیگ با یکدیگر بازی دارند. نگاهی به هشت بازی هفته دوم می‌اندازیم:

فولاد خوزستان – پرسپولیس؛ جدال قهرمان و نایب قهرمان

دو تیم قرمزپوش لیگ را خوب شروع نکرده‌اند. فولادی‌ها در خارج از خانه به تراکتورسازی باختند و پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی مقابل نفت تهران متوقف شد و پیروزی در این مسابقه برای هر دو تیم ارزش حیاتی دارد. قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته برای اینکه هواداران‌شان را شاد کنند باید پیروز شوند و مساوی به درد هیچکدام از تیم‌ها نمی‌خورد. فولادی‌ها هنوز در شوک کارت خدمت سربازی چند بازیکن خود هستند، بختیار رحمانی که ظاهرا مصدوم شد و فصل را از دست داد! آرش افشین هم مصدومیت دارد و بعید است به این بازی برسد و شهاب کرمی هم غایب خواهد بود.

پرسپولیس هم سه بازیکن خود را در اختیار ندارد. حسین ماهینی بازیکن ملی‌پوش که او هم درگیر کارت‌های پایان خدمت شده، مهدی دغاغله همچنان مصدوم است و مهرداد کفشگری هم که در بازی قبلی اخراج شد، نمی‌تواند پرسپولیس را در اهواز همراهی کند. زورآزمایی اسکوچیچ با علی دایی در میدان سبز فوتبال می‌تواند دیدنی باشد. اسکوچیچ میانه‌ای با حاشیه‌ها ندارد و بیشتر به فوتبال تهاجمی فکر می‌کند و بهانه علی دایی هم برای پیروز نشدن احتمالی کاملا جور است؛ اختلاف مدیرعامل و هیات مدیره که هر روز علیه هم مصاحبه می‌کنند! با این حال دایی فقط برای برد تیمش را به اهواز می‌برد تا اولین سه امتیاز لیگ چهاردهم را دشت کند. تیم بازنده در این مسابقه با سختی‌های زیادی مواجه خواهد شد.

گسترش فولاد تبریز- سپاهان؛ زردپوشان به دنبال دومین برد

سپاهان که هفته اول بهترین نتیجه را با برد 2 بر صفر مقابل پیکان به دست آورد در این هفته میهمان گسترش فولاد تبریز است که از حاشیه‌ها دوری می‌کند. مهدی تارتار می‌خواهد با پیروزی مقابل سپاهان تیم خودش را در لیگ چهاردهم به عنوان یک حریف خطرناک برای مدعیان قهرمانی معرفی کند. سپاهان به عنوان مدعی وارد لیگ شده و زردپوشان اصفهانی به دنبال دومین برد در تبریز هستند، حریف‌شان هم تیم پرطرفداری در تبریز نیست و آنها با ستاره‌های‌شان می‌توانند شش امتیازی شوند مگر اینکه شاگردان مهدی ‌تارتار شگفتی‌ساز شوند.

پیکان – سایپا؛ دربی خودروسازان

دربی خودروسازان در هفته دوم لیگ برتر برای مدیران دو باشگاه و دو کارخانه خودروسازی از اهمیت زیادی برخوردار است. وجه مشترک این دو تیم کم‌طرفدار بودن‌شان است البته پیکان در این فصل تیمی پرستاره است. سیدمهدی رحمتی، ساموئل، محمد نصرتی و … می‌توانند در هر تیمی تاثیرگذار باشند. سایپا اما دو بازیکن نامدار در فصل نقل و انتقالات جذب کرده است. سیدمهدی سیدصالحی و میلاد میداودی هر دو هم مهاجم هستند. هر دو تیم در هفته اول موفق به گلزنی نشده‌اند و پیکان دو گل هم خورده است. باید دید که در این مسابقه مهاجمان سابق استقلال و پرسپولیس می‌توانند برای سایپا گلزنی کنند و دروازه‌ مهدی رحمتی را باز کنند یا این کاپیتان سابق استقلال است که تیم پیکان را پیروز از میدان بیرون می‌آورد. منصور ابراهیم‌زاده و مجید جلالی هم هر دو به طیف مربیان علم‌گرای فوتبال ایران اختصاص دارند و باید دید در میدان عمل کدام موفق‌تر عمل می‌کنند؟

نفت تهران – راه‌آهن؛ کم‌تماشاگرترین دربی‌ جهان

از نظر تعریف فوتبالی؛ نبرد دو تیم همشهری را شهرآورد یا دربی می‌نامند، این بازی هم یک دربی تهرانی است اما شاید کم تماشاگرترین دربی در جهان باشد! نفت به قول علیرضا منصوریان حداکثر 150 تماشاگر دارد و راه‌آهن هم شاید همین تعداد هوادار داشته باشد. با این حال برای بازیکنان و مربیان دو تیم حساسیت مسابقه زیاد است. به خصوص اینکه یک طرف میدان علیرضا منصوریان بازیکن سابق استقلال قرار دارد و در سوی دیگر هم حمید استیلی سرمربی و بازیکن سابق پرسپولیس است. راه آهن همچنان بلاتکلیف است ولی نفت باشگاهی با ثبات است. استیلی دوست ندارد دومین باختش را هم متحمل شود اما منصوریان می‌خواهد اولین برد را به دست بیاورد و روی کاغذ هم شانس برتری نفت بیشتر است زیرا این تیم بسیار بیشتر از راه آهن تمرین کرده و همه چیز آن با برنامه بوده است ولی استیلی سرمربی و مالک باشگاه حسابی این روزها دغدغه داشته است و هنوز هم وضعیت تیمش مشخص نیست.

ذوب آهن – تراکتورسازی؛ قرمز‌های تبریز در نصف جهان

اصفهانی‌ها به صراحت گفته‌اند که طبق قانون فقط 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه فولادشهر را به هواداران پرشور تراکتورسازی می‌دهد. ذوبی‌ها در هفته اول شکست ناباورانه‌ای خوردند و گل‌محمدی سرمربی تیم هم که به دلیل انتقاد از داور 2 میلیون تومان جریمه شد اکنون می‌خواهد در اولین بازی‌اش در اصفهان پیروز شود اما تراکتورسازی تیم دست و پا بسته‌ای نیست و شاگردان خطیبی برای برد به نصف جهان می‌روند. یحیی اگر در این بازی نتواند پیروز شود روزهای سختش در اصفهان آغاز می‌شود.

نفت مسجد سلیمان – پدیده؛ تکرار فینال لیگ یک

نفت مسجد سلیمان که ارزان‌ترین تیم لیگ است برای اولین بار در خانه‌اش در لیگ برتر به میدان می‌رود. نفتی‌ها هواداران دو آتشه زیادی دارند که بسیاری از تیم‌های پولدار حسرت آنها را می‌خورند. مسابقه روز جمعه تکرار فینال لیگ یک است که در آن بازی پدیده پیروز و قهرمان شد اما اکنون دو تیم در لیگ برتر بازی می‌کنند و تغییرات زیادی نسبت به فصل قبل داشته‌اند. پدیده مهره‌های سرشناس زیادی دارد. بازیکن گلزنی چون رضا عنایتی اما بازی در مسجد سلیمان و گرمای طاقت‌فرسا کار دشواری است. هنوز به طور رسمی محرومیت حضور تماشاگران تیم نفت اعلام نشده و اگر این اتفاق رخ ندهد در آن‌صورت پدیده با خیال راحت در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف نفت می‌رود.

ملوان انزلی- صبای قم؛ نبرد ایراندوست مرفاوی

ملوان یک امتیاز با ارزش از پدیده گرفت تا این هفته در اولین بازی خانگی‌اش به فکر برد باشد و صبای قم هم یک برد خانگی مقابل ذوب آهن به دست آورده است. هر دو تیم از  نظر مالی و امکاناتی شبیه هم و متوسط به پایین هستند. مرفاوی می‌داند روز سختی مقابل هواداران پرتعداد ملوان دارد و نصرت ایراندوست هم با اتکا به همان هواداران می‌خواهد اولین برد را با ملوان کسب کند.

استقلال تهران- استقلال خوزستان؛ برادر کشی

امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی تیمش مقابل راه آهن گفت این 30 درصد استقلال بود و این تیم هر روز بهتر می‌شود بنابراین هواداران استقلال در این مسابقه برای دیدن پیروزی تیم‌شان به ورزشگاه آزادی می‌روند. البته تیم‌های عبدالله ویسی همواره برای قلعه‌نویی مشکل‌ساز بوده، هر دو تیم آبی‌پوش و هم‌نام هستند و شاگردان ویسی می‌خواهند توانایی‌های خود را در بازی با برادر بزرگ‌تر اثبات کنند. مصدومیت عمران‌زاده و صادقی بهترین فرصت برای مهاجمان استقلال خوزستان است تا بتوانند دروازه برادر بزرگ‌تر خود را باز کنند.

امیر قلعه‌نویی این روزها با هجمه بازیکنان سابق تیم استقلال مواجه شده‌ است و برای رهایی از زیر فشار این هجمه بهترین راه کسب یک برد است. استقلال می‌خواهد دومین برد متوالی‌اش را به دست بیاورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا