کلنگ مجتمع اقامتی تفریحی آبسرد به زمین زده شد

هم‏زمان با نخستین روز از هفته دولت، کلنگ مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری آبسرد با حضور مسئولان به زمین زده شد.

tafrihi abesard (1)
به گزارش تارود، عصر امروز هم‏زمان با نخستین روز از هفته دولت، کلنگ مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری آبسرد با زیربنای 5 هزار متر مربع با حضور مسئولان به زمین زده شد.

شهردار آبسرد در آیین کلنگ‌زنی پروژه مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری در مجموعه 11 هکتاری پارک الغدیر شهر آبسرد در جمع مسئولان شهرستان دماوند و آبسرد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین آغاز هفته دولت، در خصوص این پروژه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که در شهر گردشگری آبسرد مطرح بود، نبود محلی برای اقامت مسافران محسوب می‌شود.

پرویز قنبری ادامه داد: از این رو، با پیگیری‌هایی که در گذشته وجود داشت، طرحی به نام «هلال ماه» در این مکان طراحی شده بود که آن پروژه عملیاتی نشد و متوقف باقی‌ ماند.

شهردار آبسرد گفت: در همان بدو ورود به آبسرد به دنبال این بودیم تا در این زمین 6 هزار مترمربعی که در خط‌‌الرأس بوستان 11 هکتاری الغدیر با نمای بسیار خوبی که دارد، مکانی به نام مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری احداث کنیم.

tafrihi abesard (2)

قنبری با بیان اینکه مشاور طراح این مجتمع را در پنج طبقه ترسیم کرده است، تصریح کرد: یکی از موضوع‌هایی که برای جوانان شهر آبسرد وجود داشت، نبود تالار پذیرایی مناسب برای برگزاری مراسم عروسی و … بوده است.

وی با بیان اینکه دو طبقه از این مجتمع به تالار پذیرایی اختصاص پیدا می‌کند، بیان کرد: برای هر طبقه آن به علاوه آشپزخانه، 2 هزار مترمربع پیش‌بینی شد که یک طبقه مردانه و طبقه دیگر برای زنان طرحی شده است.

شهردار آبسرد تصریح کرد: بقیه طبقات نیز شامل واحدهای اقامتی، رستوران و استخر است؛ 25 واحد با زیربنای 2 هزار مترمربع برای واحدهای اقامتی و زیربنای رستوران و استخر نیز هر کدام یک‏هزار و 500 مترمربع پیش‌بینی شده است.

قنبری با بیان اینکه 50 میلیارد ریال برای این مجتمع برآورد هزینه شده است، گفت: در ابتدا می‌خواستیم با بخش خصوصی مشارکت کنیم که این مهم فعلا صورت نگرفته است؛ از این رو در حال حاضر تمام اعتبارات این پروژه از محل کسب درآمد‌های شهرداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازه این پروژه طوری است که می‌توان ساخت آن را در فصل‌های بعد پیگیری کرد، افزود: در جای دیگری اسکلت‌های آن ساخته می‌شود و در این محل کارگذاری می‌شود؛ همچنین مقداری از سطح فعلی برای پارکینگ اختصاصی گودبرداری می‌شود.

شهردار آبسرد با اشاره به نصب دومین پایه پرچم جمهوری اسلامی در شهر آبسرد اظهار داشت: نخستین پایه در ابتدای جاده هومند با ارتفاع 50 متر نصب شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دومین پایه را در بوستان الغدیر و به خاطر اختلاف ارتفاع از سطح شهر، با ارتفاع 30 متر و اعتبار 23 میلیون تومان راه‌اندازی کردیم.

قنبری همچنین با اشاره به جدول‌گذاری، روکش آسفالت و خط‌کشی بلوار امام خمینی (ره) آبسرد تصریح کرد: این بلوار به طول 44 هزار متر بود که پروژه جدول‌گذاری، روکش آسفالت و خط‌کشی آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا