کلنگ زنی ساخت مسکن روستایی دهستان جمع‌آبرود دماوند/ طرح جامع مسکن برای خانه‌‏دار کردن مردم!

زمین‏‌های بنیاد مسکن در روستای وادان واقع در دهستان جمع آبرود از توابع شهرستان دماوند با حضور مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مراسم واگذاری زمین‏‌های بنیاد مسکن در دهستان وادان دماوند عصر امروز با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، مدیر بنیاد مسکن شهرستان دماوند و جمعی از مسئولان محلی و شهرستان دماوند برگزار شد.

برای جلوگیری از مهاجرت اهالی به شهرهای تابعه و برای مسکن جوانان دهستان وادان، زمینی به وسعت 18 هکتار در اختیار اهالی و جوانان این دهستان قرار گرفت.

به گفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اجرای طرح جامع مسکن در راستای خانه‏‌دار کردن مردم، شهروندانی که مسکن مهر ندارند، می‌‏توانند از این طرح بهره‌‏مند شوند.

در این طرح 18 هکتار از اراضی بنیاد مسکن به صورت زمین در قطعات 300 متری و 100 واحد مسکونی در بهترین نقطه دهستان وادان به جوانان فاقد مسکن روستای وادان واگذار شد.

همچنین با حضور مسئولان کلنگ احداث حسینیه حضرت قمربنی هاشم (ع) روستای وادان در زمین 2 هزار متری به زمین زده شد.

این پروژه‌‏ها توسط عبدالله حاجی نورمحمدی، حسین رجبعلی و اصغر کاظمی، اعضای شورای اسلامی روستای وادان اجرایی شده است.

وادان به عنوان بزرگ‏ترین روستای شهرستان دماوند در فاصله 80 کیلومتری شرق استان تهران در دهستان جمع‌‏آبرود قرار دارد و روستایی وسیع و پرجمعیت محسوب می‏‌شود.

رشته کوه قره‌‏آقاچ در سرتاسر غرب این روستا گسترش یافته و فاصله آن تا مرکز شهر کیلان و آبسرد پنج کیلومتر است.

این روستا در حدود 4 هزار سال قدمت دارد و بنا به برخی شواهد نخستین آثار سکونت انسان در این منطقه به سلسله مادها و حضور آنها در حاشیه این روستا تعلق دارد که به عنوان پایگاه تابستانی آن‌ها محسوب می‌شده ‌است.

وجود قلعه باستانی وادان در راستای قلعه‌های کوهان، فاجان، زرآباد، حاج عسگر، دزک، کیانی، سپید و درویش خود دلیلی بر این موضوع است.

*رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد: اجرای طرح جامع مسکن برای خانه‌‏دار کردن مردم

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از برنامه‏‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای طراحی و اجرای طرح جامع مسکن در راستای خانه‌‏دار کردن مردم خبر داد.

علیرضا تابش  اظهار کرد: امیدواریم با تصویب طرح جامع مسکن گامی مثبت و اساسی برای آن دسته از افرادی که نتوانستند از طرح مسکن مهر استفاده کنند، برداشته شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در کشور 348 هزار واحد مسکونی در حال ساخت بوده که تاکنون 260 هزار واحد مسکونی آنها به متقاضیان تحویل داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در کشور 92 درصد است.

تابش ادامه داد: 38 هزار واحد مسکونی در استان تهران وجود دارد که 12 درصد از واحدهای مسکن مهر کشور را شامل می‌‏شود.

وی تصریح کرد: دولت در تلاش است تا طرح مسکن مهر را هر چه زودتر به اتمام برساند و از مردم می‌‏خواهیم تا با تکمیل آورده‏‌های نقدی خود به بهره‌‏برداری رسیدن هر چه سریع‏تر این پروژه کمک کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت در تلاش است تا مشکلات زیربنایی مسکن مهر در شهرهای مختلف کشور را رفع کند تا هر چه زودتر این واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل داده شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا