امام جمعه موقت دماوند:

کشورهای اسلامی برای حمایت از مسلمانان میانمار اعلام آمادگی کنند

امام جمعه موقت شهرستان دماوند گفت: فاجعه میانمار مربوط به کشورهای اسلامی است و آنها باید آمادگی خود را در حمایت از مردم بی دفاع این کشور اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمال هادیان امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد به حوادث تلخ و دردناک میانمار اشاره و اظهار کرد: مردم میانمار بیش از سه قرن است که با مسالمت زندگی می‌کنند و تاریخ این کشور گواه آن دارد که استقلال آنان از استعمار، جان‌فشانی مسلمانان در برهه‌های مختلف بوده است.

امام جمعه موقت شهرستان دماوند تصریح کرد: در نیم قرن اخیر پنجمین حمله دولت و ارتش میانمار به مسلمانان کشورشان را شاهد بودیم اما آخرین حمله بسیار وحشتناک، مشکوک و حاکی از یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده بوده است.

هادیان بیان کرد: از جمله اهدافی که می‌توان در این حادثه دید، ساختار صهیونیستی دولت و ارتش میانمار است و از سوی دیگر سکوت آمریکا، اروپا و سازمان ملل حکایت از این دارد که دست‌های پشت پرده نقشه‌هایی در سر دارند.

وی گفت: انجام این رفتارها کاملاً طبیعی است زیرا می‌خواهند ذهن مردم را از شکست آمریکا، اسرائیل و عربستان در مقابل عراق، یمن، لبنان و سوریه منحرف کنند و قصدهای شوم دیگری نیز داشتند که به شکست مواجه شد.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود یک ماه و نیم قبل گروهی از تکفیری‌های عربستان وارد محله آراکان شدند و عده‌ای از گروه بوداییان را کشتند و این بهانه را به دولت میانمار دادند تا چند هزار نفر از مردم مسلمان میانمار را بکشند و یک میلیون مسلمان را آواره کنند و پس از شکست در مقابل سوریه و عراق، آسیای دور را هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه موقت شهرستان دماوند به بیان نکاتی از درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب پرداخت و عنوان کرد: نخستین نکته‌ای که رهبر انقلاب در درس خارج فقه خود بیان کردند این بود که موضوع میانمار یک موضوع انسانی است و کشتار انسان با هر دین و مرام بدون گناه محکوم بوده و چرا امروز سازمان ملل سکوت کرده است؟

وی با بیان اینکه چرا کشورهای مسلمان اقدامی انجام نمی‌دهند، افزود: ما به حمایت از مظلومین چه مسلمان و چه غیر مسلمان و چه شیعه و سنی افتخار می‌کنیم که این درسی از پرتو عاشورا حسینی است و انشالله منتقم اصلی صاحب الزمان (عج) از این جنایت گران انتقام خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا