رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خبر داد؛

کسب رتبه دوم استانی شهرستان دماوند در تولید محصول سیب زمینی/ کشت محصول کلزا از راهکارهای مبارزه با آفت گل جالیز در اراضی کشاورزی شهرستان دماوند است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از کسب رتبه دوم استانی شهرستان دماوند در تولید محصول سیب زمینی خبر داد و گفت: کشت محصول کلزا از راهکارهای مبارزه با آفت گل جالیز در اراضی کشاورزی شهرستان دماوند است.

هادی طهرانی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: شهرستان دماوند دارای ۲۵۰ هکتار اراضی زیر کشت محصول سیب زمینی می‌باشد و متوسط عملکرد برداشت این محصول ۳۰ تن در هکتار است.

وی افزود: این متوسط از میانگین برداشت استان تهران شرایط مناسبی دارد و محصول تولیدی بالغ بر هفت‌هزار و ۵۰۰ تن محصول سیب زمینی در طول سال است ‌که در استان تهران رتبه دوم تولید این ماده غذایی را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در این خصوص بیان کرد: شرایط آب وهوایی منطقه مناسب برای تولید محصول سیب‌زمینی است و کشاورزان به این امر توجه خاصی دارند.

طهرانی پور ادامه داد: در سال‌های اخیر دچار چالش‌هایی از قبیل آفت گل جالیز بوده‌ایم که در حال حاضر با توجه به مبارزات فنی با این آفت شرایط بهتر شده است و می‌توان با استفاده از روش‌هایی که در مزارع محصول سیب زمینی به کار گرفته می‌شود این کاهش سطح با افزایش تولید در واحد سطح را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین کشاورزان می‌توانند در اراضی که دچار این آفت هستند چندسالی اقدام به کشت کلزا و یا حبوبات کنند که خوشبختانه شهرستان دماوند در خصوص کاشت حبوبات موفق بوده است و این امر توجیه اقتصادی به همراه دارد تا آفات از این شهرستان دور شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا