رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند خبر داد؛

کاهش چشمگیر 30 درصدی تصادف رانندگی در سطح شهرستان دماوند/ پیگیری استقرار پارکینگ کامیون‌ها در منطقه سرهار دماوند/ پیگیری مکانیزه کردن پل‌های هوایی و کانالیزه کردن مسیر تردد عابران پیاده در سال آینده

رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند از کاهش 30 درصدی و چشم‌گیر تصادف رانندگی در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: استقرار پارکینگ کامیون‌ها در منطقه سرهار دماوند با هماهنگی اداره راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

داوود عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند در حاشیه برگزاری نشست شورای ترافیک شهرستان دماوند اظهار کرد: این نشست با هدف ارائه گزارش عملکرد پلیس و اتخاذ راهکارهایی در خصوص کاهش تصادفات و انتظام بخشی به مقوله ترافیک برگزار گردید.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری، در حوزه تصادفات منجر به فوت، با کاهش 30 درصدی و چشم گیر تصادف رانندگی در سطح شهرستان دماوند مواجه بودیم؛ اما میزان تصادفات جرحی، با سال گذشته برابری می‌کند.

*30 درصد از تصادفات فوتی و جرحی در شهرستان دماوند مربوط موتورسواران است/ پیگیری مکانیزه کردن پل‌های هوایی و کانالیزه کردن مسیر تردد عابران در سال آینده

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، 60 درصد از تصادفات صورت گرفته در سطح شهرستان دماوند، مربوط به عابران پیاده، 30 درصد از تصادفات فوتی و جرحی مربوط به موتورسواران و 10 درصد نیز شامل سایر تصادفات می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند تأکید کرد: مکانیزه کردن پل‌ها، کانالیزه کردن گذرگاه عابران پیاده و اجرای طرح‌های ویژه موتورسواران، از جمله برنامه‌هایی است که در سال 96 در دستور کار قرار دارد.

عبدالملکی تصریح کرد: یکی از مشکلات شهرستان دماوند که بسیار حائز اهمیت است، موضوع عدم وجود پارکینگ کامیون است که خوشبختانه در این نشست، تصمیم بر در نظر گرفتن محلی در منطقه سرهار به این منظور اتخاذ گردید و پیگیری‌های لازم از سوی اداره راه و شهرسازی صورت گرفته و بازدید از این محل انجام شده است؛ امیدواریم در سال جدید این پارکینگ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی از استقرار ایستگاه‌های تاکسی در پیاده‌روهای عریض به‌منظور بهینه‌سازی این محل‌ها خبر داد و این موضوع را منوط به امور کارشناسی عنوان کرد.

فرمانده پلیس راهور شهرستان دماوند در خصوص تمهیدات نوروزی تصریح کرد: اقدامات لازم در خصوص تذکرات به کسبه و اخذ تعهد در خصوص عدم پارک خودروی شخصی این افراد در محل کسب صورت گرفته است تا در راستای مشتری مداری، با اجرای این طرح، کسبه محل پارک خود را به مشتریان داده و به این ترتیب، شاهد گره‌های ترافیکی در سطح این شهرستان نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا