مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند؛

برگزاری بیش از 40 کلاس‌ آموزشی فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند/ مهلت ثبت‌نام کلاس‌‌های آموزشی ترم تابستان تا پایان تیرماه است

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند از برگزاری بیش از 40 کلاس‌ آموزشی فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام کلاس‌‌های آموزشی ترم تابستان تا پایان تیرماه است.

صدیقه اشراف اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های سال 97 در کانون پرورش فکری دماوند اظهار کرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی امور فرهنگی جهت شناخت و پرورش استعداد و خلاقیت افراد به شاخه اصلی تقسیم می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی شامل 32 مورد است که برخی از آنها شامل کتاب و کتابخوانی، قصه‌گویی، شعرخوانی، مسابقه، نمایش فیلم، نمایش خلاق، کاردستی، کارگاه از خلاقیت تا کارآفرینی، کارگاه اوریگامی، بحث کتاب، پژوهش و اردو می‌باشد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند بیان کرد: علاوه بر این فعالیت‌های هنری کانون شامل کارگاه‌های نقاشی، سفال‌گری، خوشنویسی، شعر و قصه، انیمیشن، عکاسی و ظریف‌بری با چوب است که این کارگاه‌ها در طول سال نیز برگزار می‌شود.

اشراف اسلامی عنوان کرد: از جمله کارگاه‌های ادبی نیز می‌توان به کارگاه شعر و داستان و شاهنامه‌خوانی اشاره کرد که این کارگاه در سال‌جاری برای اعضای علاقه‌مند به صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوع برنامه‌های سال 97 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند در رابطه با فرهنگ‌عمومی است که برخی از زیرشاخه‌های آن اعم از فرهنگ مطالعه، صداقت و درستی، وقت‌شناسی، امانت‌داری، نظم و پاکیزگی، احترام به بزرگ‌ترها و محیط زیست است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند اضافه کرد: از موارد مطرح‌شده آنچه که بیش از همه مدنظر کانون پرورش فکری است، اشاعه فرهنگ مطالعه، حفظ محیط زیست و نظم و پاکیزگی می‌باشد که از طریق برنامه‌های مختلف و به شکل غیرمستقیم فرهنگ‌سازی می‌شود.

اشراف اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص محیط زیست دو برنامه ویژه تحت‌عنوان مسابقه عکاسی و پوستر ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین ایستگاه بازیافت جهت جداسازی زباله‌ها در دستور کار است.

وی گفت: همچنین برگزاری جشنواره‌ها از جمله جشنواره رضوی که شامل پژوهش، کتاب‌شناسی، نامه‌ای به امام رضا(ع)، خاطرات زیارت و پویانمایی، قصه‌گویی و سرود از دیگر برنامه‌های مدنظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند می‌باشد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند اذعان داشت: در حال حاضر این نهاد اموری مانند عضویت، تمدید عضویت و ثبت‌نام کلاس‌های مختلف را انجام می‌دهد و خانواده‌ها می‌توانند با عضویت فرزندان خود، علاوه بر امانت کتاب از کلاس‌های مختلف فرهنگی و ادبی به صورت رایگان در طول سال استفاده کنند.

اشراف اسلامی تاکید کرد: ثبت‌نام کلاس‌های هنری ترم تابستان در سال جاری از خردادماه تا پایان تیرماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا