چاووش اوغلو: خواستمان از اربیل روشن است؛ ابطال همه‌پرسی

وزیر خارجه ترکیه می‌گوید که کشورش به طور صریح و شفاف خواستار ابطال همه‌پرسی استقلال در اربیل است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در پایان دیدار با همتای عراقی خود، ابراهیم جعفری در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در خصوص بحران بین بغداد و اربیل و مذاکرات بین طرفین طی روزهای گذشته گفت: حل مشکلات طرفین در چارچوب وحدت عراق را خواستاریم، البته خواسته‌ها و حقوق اربیل نیز از سوی بغداد باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه به اینجا آمده‌ایم تا حمایت خود را از تمامیت ارضی عراق اعلام کنیم، یادآور شد: خواسته مان از اربیل صریح و روشن است؛ ابطال همه پرسی استقلال.

چاووش اوغلو برافراشتن پرچم اقلیم در کرکوک را اقدامی اشتباه و غیر قانونی خواند و اظهار داشت: ما نیز در کمک به حل مسئله اربیل و بغداد آماده‌ایم البته اگر هر دو طرف بخواهند.

وزیر خارجه ترکیه در خصوص زمان خروج نیروهای نظامی ترکیه از پایگاه بعشیقه در شمال موصل اظهار داشت: در این باره مذاکرات صریح و روشنی داشتیم. بعشیقه برای آموزش نیروهای نظامی عراق ایجاد شده و هدفش اخلال در تمامیت ارضی عراق نیست. این پایگاه در مقابله با داعش نقش داشته و بیش از 700 نفر از عناصر داعش را از بین برده است. همچنین نمایندگان دو کشور در این خصوص در حال مذاکرات فنی هستند.

چاووش اوغلو داعش و پ ک ک را دشمن مشترک ترکیه و عراق دانست و یادآور شد: ترکیه در راه مبارزه عراق با تروریسم بزرگترین حمایت را داشته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا