رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند:

پیش‌بینی سنجش سلامت بیش از 1800 نوآموز در شهرستان دماوند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از پیش‌بینی سلامت سنجش یک هزار و 800 نوآموز بدو ورود به دبستان این شهرستان خبر داد.

مهرداد پورفتحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، در حاشیه بازدید از پایگاه سنجش ویژه دانش‌آموزان کلاس اول در دبستان پویش شهر دماوند اظهار کرد: این پایگاه از ۲۷ خردادماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده و بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده، تا هفته اول مهرماه سال جاری حدود یک هزار و 800 نوآموز را مورد سنجش قرار می‌دهد.

وی افزود: موارد سنجش نوآموزان، شامل معاینات پزشکی اعم از بینایی، شنوایی، بهداشت، آمادگی تحصیلی و مواردی از این دست می‌باشد و در صورت نیاز، افراد به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: سنجش نوآموزان شامل دانش‌آموزان ورودی کلاس اول ابتدایی و نوآموزان پیش‌دبستانی می‌شود.

پورفتحی مرکز سنجش دانش‌آموزان واقع در دبستان پویش، تنها مرکز سنجش در شهرستان دماوند عنوان کرد و گفت: با توجه به فعالیت همه روزه و میانگین تعداد ۳۰ نفر مراجعه‌کننده در روز، این مرکز به تنهایی پاسخگوی نیاز شهروندان می‌باشد.

وی با اشاره به استقرار یک مرکز پایگاه سنجش در شهر آبسرد، تصریح کرد: به منظور رفاه حال شهروندان، این پایگاه به مدت ۱۰ روز در شهر آبسرد مستقر می‌شود تا به ارائه خدمت به شهروندان بپردازند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند امکانات در مراکز سنجش در این شهرستان را تا در حد مطلوب دانست و بیان کرد: در این مراکز پزشک به صورت مستقر در پایگاه‌ها حضور دارد و پس از ماه مبارک رمضان با همکاری هلال احمر، اقدام به برپایی چادر برای نوآموزان کرده و اقدام به آموزش‌های امدادی به آنها خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا