پیشروی ۲۰ کیلومتری ارتش سوریه در شرق دمشق

ارتش سوریه با استفاده از درگیری گروه تروریستی جیش اسود الشرقیه با داعش موفق شد امنیت نیروگاه حرارتی تشرین واقع در ریف دمشق را تأمین کند.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، گروه‌های وابسته به گروهک «ارتش آزاد» از مواضع خود در ریف شرقی دمشق عقب‌نشینی کردند.

یک منبع وابسته به گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد که گروه موسوم به «جیش أسود الشرقیة» از محورهای شرقی و جنوبی نیروگاه حرارتی «تشرین» عقب نشینی کرده است.

این منبع به وبگاه خبری عنب گفت: پس از درگیری محدود با ارتش سوریه که چند ساعت به طول انجامید نیروهای اسود الشرقیه از مواضع خود عقب نشینی کردند تا این نیروگاه با امنیت کامل، در کنترل دولت سوریه قرار گیرد.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی نیز ضمن تأیید پیشروی ارتش سوریه در محوطه این نیروگاه، گزارش داد که مساحت پیشرویهای جدید بیش 20 کیلومتر به عمق 6 کیلومتر است.

«سعد الحاج» رئیس دفتر رسانه ای اسود الشرقیه روز گذشته گفت که نیروهای ارتش سوریه با استفاده از درگیری این گروه با داعش در منطقه «ابوالشامات» قصد دارند به مناطق تحت اشغال این گروه وارد شوند.

گروههای وابسته به ارتش آزاد در مارس گذشته نبرد موسوم به «سرجنا الجیاد لتطهیر الحماد» را آغاز و اعلام کردند که هدفشان ایجاد راهی به سوی منطقه قلمون شرقی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا